Amnezi - Jennifer Rush ✦ Kitap Yorumu



Amnezi-Jennifer Rush

Arka Kapak:

Her Şeyi Unutmaya Zorladılar. Ama Asla Unutmayacaklar
Kendine bile güvenemediğinde, kime inanabilirsin?

Anna'nın hayatı sırlarla kuşatılmıştır. Babası Şube'nin son projesi için, çiftlik evlerinin altındaki laboratuvarda, genetiği değiştirilmiş dört çocuğu gözlemleyip üzerlerinde çeşitli testler yapmaktadır. Ciddi mizaçlı Nick, neşeli Cas, zeki Trev… ve Anna'nın kalbini çalan Sam.


Sayfa Sayısı: 318

Yayınevi: Pegasus


YORUMUM:

Arka kapakta aslında daha fazla şey yazıyordu fakat spoiler vermemek için buraya da eklemek istemedim. Serinin kapaklarını başta çok sevmemiştim fakat en azından ilk kitabının kapağının kurguyla çok ilgisi var o nedenle ön yargım gitti.

Genç Elitler serisini okurken okuyamama ve kitapları elimizde süründürdüğümüz reading slump adı verilen o döneme girmiştim. Belki seriyle ilgisi yoktu belki de çok yanlış bir zamanda  okumuştum yani bir sürü belki var. İşte beni bu dönemden çıkaracak çok sağlam olmasa da akıcı bir kitap istiyordummm. Amnezi aradığım ve istediğim her şeyi bana sundu. Kitabın tarzını özetlemem için iki kelime istense benden onlar da kesinlikle "akıcı, tadında" olurdu. 

Konusu zaten genetiği değiştirilmiş bir diğer deyişle mutantımsı yani çok güçlü bedensel yapıları olan Cas, Nick, Trev ve Sam'i ele alıyor; aynı zamanda bu karakterlerin Annayla olan ilişkisi ve bağını da işliyor. Benim için bir kitapta en önemli unsur karakterleri. Eğer onları seversem ya da içselleştirirsem(bu karakter yalnızca yan karakter bile olabilir) kendimden azıcık bir parça bulursam kitabın kötü kurgusu bile olsa okurum. Bu kitapta ise hem karakterler güzeldii hem de kurgu benim sevdiğim tarzdaydı. Yani bu bakımdan aranan kan bulundu!!

Başlarda biz bu dört erkek karakterin o laboratuvarda tutsak olduğunu ve uyuşturulduklarını üzerlerinde çeşitli deneyler yapıldığını okuyoruz. Anna'da bu deneyleri yapan adamın kızı ve hayatı tamamiyle böyle anormal koşullarla şekillendirilmiş. Evde eğitim görüyor, hiç arkadaşı yok ve laboratuvardaki geçmişini hatırlamayan erkek karakterlerle arkadaşlık kuruyor. Yani Anna'nın hayatı anormal çarpı anormal fakat karakterimiz bunu çok güzel kafasında normalleştirmiş, başlarda bu duruma anlam veremesem de okudukça yazar bu soru işaretlerini cevaplıyor.

Yirmili sayfalardan sonra bir anda kitabın sonuna kadar sürecek olan aksiyon ve kaçış başlıyor. Mektuplar, yalanlar gizemler ve daha birçok şey... Erkek karakterlerin geçmişlerini bilmemeleri bence kitabın mihenk taşlarından biriydi çünkü onlarla beraber siz de bu bulmacayı çözmeye olayları anlamlandırmaya çalışıyorsunuz. Hele ki olaylar açığa çıktığında yok artık moduna girmiştim. Teorilerim genelde tutar burada da birkaç konuda yaklaşsam da bazı kısımlar hiç beklemediğim gibi çıktı. Okurken bu tür üzerinde deney yapılan ve güçlendirilip silah olarak kullanılan insanların var olup olmadığına dair çok düşündüm. Bence varlar ve bu hikaye yalnızca bir kurgudan ibaret değil. 

Gelelimm erkek karakterler hakkında yorumuma. Trev'den başlamak istiyorum çünkü kitabın en başında kendisi en sevdiğim karakter olmuştu sonra değişti bu durum tabii ama edebiyata olan merakıyla hala kalbimde bir yeri var. Cas daha çok eğlenceli okurken tebessüm ettiren bir karakterdi. Nick ise başlarda Anna'ya olan kaba tavırlarıyla ikisini shipleme isteği yarattı ama neyse ki o yoldan çabuk döndüm. Sam ise... Sam için ne yazacağımı bilmiyorum başlarda gizemli ve soğuk bulurken şu an onu seviyorummm fakat Annayla olan ilişkisi için soru işaretleri var kafamda bence ikinci kitapta birçok şeye değinilecek. Çünkü karakterleri de tam olarak tanıdığımızı söyleyemem. Geçmişte kimdiler? Bu sorunun cevabını bilmiyoruz. Şube hakkında da merak ettiğim çok şey var Bellek kitabı serinin ikinci kitabı ve şu an onunla bakışıyoruz. Bu yazıyı yazdıktan hemen sonra gidip ona başlayacağımmm. Bence sorularımın cevapları o kitapta saklı.

Kitapta sevdiğim bir diğer şeyden bahsetmek istiyorum. O da yazarın uzatmak adı altında sonunda saçmalamamış olması. Çünkü bazı yazarlar ikinci kitabı almamız için sonunda kurguyla alakasız bir takım olaylara büyük sonlara gidiyor. Burada ise yazar her şeyi size sindirerek elinizden tutup gelin beraber sıradaki kitaba geçelim diyor. Ben de o halde memnuniyetle evet ve evet diyorum!!


*NOT: Bu kitap uzuuuun bir okuyamama döneminden sonra okunmuş ve çok sevilmiştir fakat çok sağlam bir kurgu yahut seriden sonra okursanız ve tatmin edici bulmazsanız bu yazının sahibi suçlu değildir. Bence yorucu bir günün akşamında keyif kahvenizi alıp kafa dağıtmak için okuyunuz :))


                                                   


PUANIM:♕♕♕♕♕

5/5



Sevgiler xoxo 


-Roza ya da Rosya




Beni Tanıyın.






Yorumlar

  1. Çok tatlı, çerezlik bir seriydi 😍 tam kafa dağıtmalıkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinliklee nasıl bittiğini anlamadım bile çabucak okundu <3

      Sil
  2. yaaa ne güzel yazmışsın çok mersk ettirdin bana seriyi bir bu eksikti diyorum bir yandan da akıcı olacağını düşündüğüm evett demek istiyorummm ikilemler silsilesiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapyurdundan alışveriş yaparsan indirimli, rs dönemi için kenarda köşede aklında bulunsun bence aşkk <33

      Sil
  3. seri sonunda en çok kimi seveceğini de çok merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de merak ediyorum bunu şu an hepsini sevdim ama Trev...

      Sil
  4. Kesinlikle yorgun bir günde akıcılığıyla gidebilecek bir kitap, listenin üst kısımlarına eklemeni tavsiye ederim <3 yorumun için teşekkürleer <33

    YanıtlaSil
  5. Seriyi aşırı merak ediyorum ve şu yorumundan sonra başlamak zorundayım.. Böyle güzel anlatırsanız cüzdanıma nasıl hesap veririm ben! !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cüzdanına daha az hesap vermen için hem güzel hem de indirimli olan kitap öneriyorum değerimi bilmelisin bence!! <33

      Sil
  6. Zamanında çok çok merak ettiğim bir seriydi. Deli gibi kitap alışverişi yapmış olmasam yorumlarını okuduktan sonra kesinlikle alırdım bu seriyi, hem de böylesine bir kampanya varken!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara mutlaka almalısın diyorum o halde. <33

      Sil
  7. Gerçekten akıcı bir kitaba benziyor eğer denk gelirsem severek okuyacağımı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle rs dönemi için tavsiye edilir ;)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

En sevdiğim renk...

Ait hissedememek

İç Dökme (Çok da önemli olmayan bir yazıdır.)