Unutulan Bir Kasım Günü ✽ Kelime Oyunu 4*

 


Herkese merhaba! Bu haftanın kelimeleri: Yeşil, şiir, baharat, yol, ve sabah. Kelimeleri Hanife Ertaş seçmiş, Buraya tıklayarak yazısına ulaşabilirsiniz. 

 Bu seferki hikayem biraz uzun oldu. Ben alttaki müziği dinleyerek yazdım ve hikayeme çok uydu. Dilerseniz siz de öyle okuyun.

Müziğin adı: Max Richter- November  Aşağıya youtube linkini bırakıyorum:


https://www.youtube.com/watch?v=2Bb0k9HgQxc




Unutulan Bir Kasım Günü

 

Kasım ayının üçüncü günü dışarıda yağmur hakimiyetini hissettirirken kimseciklerin dönüp de bakmadığı sırılsıklam olmuş bir kız elindeki eski valizini peşinde sürükleyerek kalabalıklar içinde hızlıca ilerliyordu. Aslında bu kalabalık dönüp de bir kez olsun kıza baksaydı onda hiçbir şeyin yolunda gitmediğini anlayacaktı. Kızın üstü başı çamur içindeydi, kısa kesilmiş küt kahverengi saçları darmadağınıktı, göz altları mosmordu fakat asıl insana rahatsızlık veren şey gözleriydi. Kızın yeşil gözleri tedirginlikle irice açılmıştı ve durmaksızın arkasına bakarak takip edilip edilmediğini kontrol ediyordu. Kız en sonunda bir ara sokağa girdi o yoğun kalabalıktan sıyrılarak. Vakit gece vaktiydi ve bu küçük ara sokakta kimse yoktu. Genç kız yıkık dökük bir evin duvarına yaslandı, soluk soluğaydı. Yağmursa ona aldırış etmeden tüm hırçınlığıyla yağıyordu.

Genç kız gözlerini kapattı, kapattığı gözlerinden iri yaşlar döküldü fakat yağmura karışıp kayboldu bu yaşlar. Kızın aklı her şeyin başladığı sabaha gitti. Oysa ne kadar mutlu uyandığını düşünüyordu o sabah. Sonunda hatırlamadığı geçmişinin onu bulmayacağına emin olmuştu fakat bulmuştu işte.

Kız o gecenin sabahında gözlerini açar açmaz kahve içmeye küçük mutfağına gitmişti. İşte her şeyde o anda başlamıştı. Aslında anlamalıydı mutfağa yayılan buram buram baharat kokusundan sonunda takipçisinin onu bulduğunu. Peşindeki kişinin de parfümü baharatlı ve hoştu. Kız yine de mutfak tezgahının üzerindeki notu fark edince anladı bulunduğunu. Notta kızın çok iyi bildiği bir şiir yazılıydı. Kız o notu görür görmez elindeki kahve bardağını düşürmüş, koşarak valizini hazırlamaya odasına gitmişti. Hatırlamadığı geçmişinden kesitler görüyordu arada ve bu şiir de o geçmişinin bir parçasıydı. Peşindeki adamın nasıl olur da bu kadar yakınına gelebildiğini, evine girip o notu nasıl oraya bırakabildiğini çözemiyordu. Daha bu eve taşınalı birkaç ay olmuştu ama sonunda kurtulduğunu düşünmüştü peşindeki tanımadığı adamdan. Kız telaşla valizine eşyalarını doldurmuştu zaten çok özel eşyası da yoktu; hepsi eski kıyafetlerden oluşuyordu. Kız yeni bir yola çıkacağını biliyordu fakat evden çıkarken sadece eski valizini ve küçük kırmızı çantasını almıştı.

İşte genç kız o sabahın o gecesine ve duvar dibine böyle sürüklenmişti. Ayakkabıları çamur içindeydi çünkü saatlerdir yürüyordu, yağmur zaten ona yardım etmiyordu. Kızın düşünceleriyse yalnızca şunlardan ibaretti : “Kaçmalıyım, durmam dinlenmem büyük bir hata. Yine bulacak beni, bana zarar verecek. Yollara düşsem saatlerce yürüsem bile kurtulmalıyım ondan.”

Kız yeşil gözlerini sonunda açtı. Dayandığı duvardan yavaşça doğruldu fakat o anda kırmızı küçük çantası elinden kayarak yere düştü. Çantanın içinden kırılma sesi geldi. Kız valizini de bırakarak ıslanan kırmızı çantasına eğildi. Yağmur yüzünden etrafa yayılan toprak kokusuna baharatlı tanıdık bir parfüm eşlik etti. Kız korkarak eğildiği yerde duvara dayandı. Elleriyle yüzünü kapatarak saklanmaya çalıştı. Kokudan sonunda kaçtığı kişinin onu bulduğunu anlamıştı.

Kızın hıçkırıkları yağmur sesine karışırken ne bir adım ne de bir ses duyuldu ara sokakta. Kız sonunda ellerini yüzünden çekti ve gözlerini araladı. İzbe sokakta yalnızca o vardı. Oysa kız yollara düşüp kaçtığı kişinin onu bulduğuna oldukça emindi, ıslak kısa saçlarına ellerini geçirdi. Bir kaosa sürüklendiğini hissediyordu. Nasıl yanılabilirdi? Sabah mutfağındaki baharatlı parfüm kokusunu çok net hatırlıyordu, o notta yazılmış şiiriyse bir ömür kafasından atamazdı. Genç kız yerinde doğrularak ıslanan, çamur olmuş kırmızı çantasına uzandı. Kırmızı çantasının içinden buram buram baharatlı parfüm yayılıyordu. Genç kız elleri titreyerek araladı çantayı. Çantanın içinde kırılmış bir parfüm şişesi, eski tahta kenarları güllerle oyulmuş bir ayna ve siyah, deri ciltli bir defter vardı. Kız sonunda anladı o kokunun peşindeki kişiye ait olmadığını, çantasındaki kırılmış parfüm şişesinden geldiğini. Kız hıçkırarak tekrardan ağlamaya başladı, sesini yağmur yuttu kimsecikler duymadı. Titreyen elleriyle deri ciltli deftere uzandı. Defterini açtığında yağmur damlalarıyla kelimeler ıslandı, mürekkep sayfaya yayıldı. Defterin ilk sayfasında o çok iyi bildiği şiir vardı. Kız hiçbir şeye anlam veremiyordu ama içinde bir şey çığlık çığlığaydı, dışarıdaysa yağmura artık gök gürültüsü eşlik ediyordu. Kız bu sefer not defterini bırakıp eline eski, tahta kenarları gül deseniyle oyulmuş aynayı aldı.

Aynada ilk başta berbat haldeki yüzünü gördü. Fakat sonra gördüğü kısa kesilmiş ıslak kahverengi saçları ve kızarmış yeşil gözleri yavaşça değişmeye başladı. Kız bu sefer kaçtığı kişiyi gördü aynada, kendi yüzüne çok benziyordu bu yüz. Kahverengi saçlar yerine uzun sarı saçları vardı bu yüzün fakat kendisininkine çok benzer yeşil gözlere sahipti, yanaklarındaysa çilleri vardı. Aynada gördüğü küçük bir kız çocuğuydu. Fakat daha da önemlisi genç kız bu çocuğu çok iyi tanıyordu çünkü bu çocuk genç kızın kendisiydi.

Genç kız yıllardır çocukluğundan kaçıyordu. O koku çocukluğunda trafik kazasında ölen annesinin parfümüydü, şiirse aynı arabada ölen babasının annesine yazdığı bir aşk şiirinden ibaretti.

Genç kız çığlıklar içinde aynayı uzağına fırlattı. Ayna yağmurun altında çakan şimşeğin eşliğinde paramparça oldu fakat kız parçalanmış aynada çocukluğunu görmeye devam etti artık emindi çocukluğu peşini asla bırakmayacaktı.

Hıçkırarak ağlayan kız “ Bugün Kasımın üçü,” diye sayıklıyordu titreyen sesiyle. "Bugün hatırlamadığım ailemin ölüm yıldönümü."

 



Umarım beğenmişsinizdir! <33



Sevgiyle kalın,

-Roza




Yorumlar

  1. Sonu sürpriz oldu açıkçası.
    Etkileyici.

    YanıtlaSil
  2. Böyle bir son beklemiyordum, asıl kaçtığının kendisi olması ve kendisinden uzaklaşamayacak olmasının yarattığı paradoks ✨ güzeldi gerçekten 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimmm. <3 Karmaşıklığın yaşattığı o hissi vermek istedim.

      Sil
  3. Basta wattpad hikayeleri gibi devam edecek diye dusundum ama bambaska bitti. Cok hos olmus. Ellerinize saglik. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimmm. Başını bilerek klişe yapmak istedim. :))

      Sil
  4. Keşke peşimi bırakmayan hep en güzel anılar olsa. Kötü anıları unutmanın bir yolu ve çaresi olsa ama yok maalesef. Kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimm, maalesef kötü anılar hep peşimizde. Belki de onlardan kaçmak yerine kabullenmeyi öğrenmek gerekiyor. Kabullenme konusunda da ben pek iyi sayılmam. ;(

      Sil
  5. Bence kurgusu muazzam güzeldi. Ozellikle seçilmiş kelimeleri kullanarak yazdığımız yazilar olmasına rağmen. Yanliz benim şahsi görüşüm, bu uzunlukta bir yazının bir parca fazla betimleme içeriyor olmasıydı. Fazla detayın kurgunun önüne geçmesine ramak kalmıştı, bir okuyucu gözüyle. Cok sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eleştiriniz için çok teşekkür ederimm. Bu kurguda neden böyle oldu bilmiyorum, diğerleri daha kısa ve akıcıyken bunda biraz detaya girdim. Diğer hikayelerde daha dikkat edeceğim. <3

      Sil
  6. Bence kurgusu muazzam güzeldi. Ozellikle seçilmiş kelimeleri kullanarak yazdığımız yazilar olmasına rağmen. Yanliz benim şahsi görüşüm, bu uzunlukta bir yazının bir parca fazla betimleme içeriyor olmasıydı. Fazla detayın kurgunun önüne geçmesine ramak kalmıştı, bir okuyucu gözüyle. Cok sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Bence kurgusu muazzam güzeldi. Ozellikle seçilmiş kelimeleri kullanarak yazdığımız yazilar olmasına rağmen. Yanliz benim şahsi görüşüm, bu uzunlukta bir yazının bir parca fazla betimleme içeriyor olmasıydı. Fazla detayın kurgunun önüne geçmesine ramak kalmıştı, bir okuyucu gözüyle. Cok sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Bu kelime oyununu bir ben yapamıyorum ya 🤭

    YanıtlaSil
  9. Heyecanla okudum. Benim için sürpriz sonlu oldu.Kızı kovalayanın çocukluğu olduğunu asla tahmin edemezdim. Kurgu çok güzeldi. Şiir, baharatlı parfüm gibi detayları zekice bağlamışsın. Eline sağlık, severek okudum, iyi ki okudum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. <3 Çok kalp yolluyorum size.

      Sil
  10. Bir an Tess Gerritsen kitabından bir kesit okuyorum sandım, sonra kişilik bölünmesi mi acaba dedim, en sonra travma çıktı. Üç farklı duyguyu yaşattın. Kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu üç farklı duyguyu size hissettiyseniz ne mutlu bana<33 Çok teşekkürler güzel yorumunuz için. :)

      Sil
  11. Hikaye normal bir şekilde başladı ama hiç beklemediğim bir şekilde dönüş yaptı ve ben bu şaşırtmacayı çok sevdim. Kalemine sağlık. 😊

    YanıtlaSil
  12. Bu tarz hikayeleri severim emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. İlk başta kız halüsinasyon mu görünüyor acaba dedim hatta şizofren olduğunu düşündüm ama daha farklı bitti:)
    Çok beğendim kalemine sağlık 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimm güzel yorumunuz için. <3

      Sil
  14. aldım şimdi listeye linkini koydum, gelcam yineğğ, senden yine güzel öykü çımıştır zateeeen :)

    YanıtlaSil
  15. Elinize, emeğinize sağlık. "Kalabalık" birden fazla topluluğu kast etmediğin zaman tekil olarak kullanılması daha uygun gibi. Zaten diğer yerlerde hep tekil kullanmışsın. "... İzbe sokakta sadece o vardı. Oysa kız yollara düşüp kaçtığı kişinin onu bulduğuna oldukça emindi, ıslak kısa saçlarına ellerini geçirdi." Oysa yerine "Zaten" daha mı uygun düşerdi, diye düşündüm. Kurgu güzeldi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler güzel eleştiriniz için. Hikaye bitince tekrar okuduğumda oturmayan birkaç kısım fark etmiştim, onları yakalamışsınız. Diğer hikayelerde kesinlikle daha dikkat edeceğim. <3

      Sil
  16. yaa bak bu öykün beni ağlattı valla yaaa :) sonunda yani, parfüm, şiir, ayna, çocukluğu, hatırlamadığı ailesi :) çok çok iyiydi bu. hatta biraz perili cinli günümüz korku filmlerini bile anımsatıyor. ama çok da hüzünlü :) ve max richter çok iyimiş sayende öğrendim, artık hep dinlerim ve de yağmur da çok uygun bu öyküye. bak demiştim, hep güzel yazıyon seen :) zaten en çok dört kişinin öykülerini sevdim şimdilik bu etkinlikte. sen, hanife ertaş, bonheur, andromeda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooook teşekkür ederim güzel yorumun için Deep ;) Okuman bile benim için değerli hele ki beğenmene daha da mutlu oldum. Max Richter'ın müziği benim de hoşuma gidiyor, genelde yağmurlu havalarda dinlerim. Hikayelerimi beğendiğin için gidip bir köşede havalara uçacağım. Çok kalp yolluyorum sana <3

      Sil
    2. tamam o zaman kuşlu uçmalı göklü mavili öyküler de yazarsın kikiki. ya valla bu öykünden etkilendim mideme oturdu, sindirmek için maden suyu iççem :) richter evet yagmurlu bir atmosferi var.

      Sil
    3. Ben de elime sıcak çikolata alıp sana eşlik edeceğim o haldeee :) <3

      Sil
    4. sıcak çikolata bayılırııım ben de içcem şimdi pekiiii :)

      Sil
  17. Çok teşekkür ederim, güzel destekleyici cümlelerin için. <3 Sonu biraz daha yavaş yazılabilirdi galiba. Sanırım fazla uzun olduğunu düşündüğüm için sonu biraz öyle oldu. Çok kalp gönderiyorum sana, sevgilerimle. <33

    YanıtlaSil
  18. Blogunuzu yeni keşfettim ve bayıldım ilgiyle takip edeceğim :)

    YanıtlaSil
  19. Eskiden yapmıştık böyle, çok güzel oluyordu. Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
  20. Bunu bir de yagmurlu bir gunde okumak isterdim. Cok etkileyici. Cok guzel bir hikaye olmus. Kaleminize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, beğenmenize sevindimm <3

      Sil
  21. Hikâyeniz çok güzel. Kurgusu iyi ilerliyor. Uzun olmuş diyenlere bakmayın. 🙂 Uzunluk sadece bir blog yazısı için fazla olabilir. Bir hikâye için asla. Kaleminize sağlık.
    Bir küçük eleştiri yapacağım. Hikâyenin genel akışından, kızın ayaklarının çamur oluşundan anladığım kadarıyla epey yağmur yağmış görünüyor. Eğer öyleyse bu kadar yağmurdan sonra toprak kokusu olmaz. Toprak kokusu yağmurun yağmaya başladığı anlarda olur. Çok kısa bir anda gelir geçer. Bu gözle bir kez daha toprak kokusu geçen kısma bakmalısınız.
    Başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle güzel yorumunuz için çok teşekkür ederimm. <3 Siz diyene kadar hiç dikkat etmemiştim bu konuya zira bana hep yağmurla toprak ortaklaşa çalışıyor gibi gelirdi. Yani haklısınız o kadar yağmur yağarken toprak kokusunun hissedileceğini ben de sanmıyorum. Değiştireceğim birazdan, sevgilerimle. <3

      Sil
  22. Kurgusu gayet güzel sadece sonunda hani kaçtığı kendisiydi diye söylemek yerine onu hikayeyle vermek daha iyi olabilirdi diye düşündüm. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz ve eleştiriniz için <3 Sonu biraz aceleye geldi galba.

      Sil
  23. Beğenmek ne kelime ^^ Klasik başlayıp güzel sonlandırmışsınız bence. Sadece baharatlı parfümün babaya ait olmasını beklerdim. Beş duyuyu da yaşatan bir hikayeydi. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  24. Bir gerilim öyküsümü dedim önce fena halde dram çıktı, kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  25. Kurgusu o kadar sağlamdı ki bir bu kadar daha olsa okurdum sanırım. Nasıl sonuna geldiğimi anlamadım bile. Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok ama çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için <3 Çokça sevgiler.

      Sil
  26. Kaleminize sağlık,çok etkileyiciydi 👏👏

    YanıtlaSil
  27. Nasıl da akıcı bir yazı, sonuna gelince hem hüzünlendim hem de ne çabuk bitti ki dedim kendi kendime. Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bu hisler içine girmişseniz ne mutlu bana <3

      Sil
  28. Çok güzel bir hikaye olmus bir solukta okudum .... Çok güzel bir yazım dilin var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokçook teşekkür ederim, sevgilerle <3

      Sil
  29. heeeeeey iyisin dı maaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep iyiyimmmm :) Sınavlarım yüzünden hiç giremedim artık yeniden buralardayımm. <3

      Sil
    2. olsuun, geçmiş olsun, hoşgeldiiiin :)

      Sil
    3. Hoşbuldummmmmm ;) <3

      Sil
  30. ne geçi yaaa tabiside geç değiiil :)

    YanıtlaSil
  31. Ya sen hikaye mi yazıyorsun duygusal bir topum şu an 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evetttt ufacık ufacık etkinlikle yazmıştım <3 Noraşk ;)

      Sil
  32. Deeptone bloğundan geldim :)
    Takibe aldım bloğuma beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniiiz, ben de sizi takibe aldım sevgilerimle :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

En sevdiğim renk...

Ait hissedememek

İç Dökme (Çok da önemli olmayan bir yazıdır.)