Genç Elitler - Marie Lu ✽ Kitap Yorumu





Genç Elitler - Marie Lu

Sayfa Sayısı: 368

Pegasus Yayınları



Konu:  


Kanlı humma denilen salgın sonucu olgun ve yaşlılar yaşamını kaybederken bu hastalığa yakalanan çocukların bazıları bunu ağır hasarlarla atlatıyor. Bu çocuklara "malfetto" deniliyor ve mutlaka hastalıktan geriye kalan bir izleri oluyor. Malfettoların bazılarının çeşitli güçleri olduğu ortaya çıkıyor, bu kişiler de Genç Elitler. 

Adelina Amouteru bir malfetto. Kanlı humma yüzünden tek gözünü kaybetmiş, saçları ve kirpiklerinin gümüş gri rengiyse farklılığıyla bir malfetto olduğunu kanıtlar nitelikte. Adelina, ondan nefret eden babasından kurtulmak ve kendini keşfedip peşinde olan Engizisyonculara karşı koymak zorunda. Ya bir Genç Elit olacak ya da malfettolara acımasızca davranan Engizisyoncular tarafından mahvolacak.



Yorumum:


Marie Lu'nun Efsane kitabını okumuş ve yazarın hayal gücünün ne kadar güçlü olduğunu görmüştüm. Bu seri de bu durumu ikiye katladı ve ne kadar geniş bir hayal gücü olduğunu bir kez daha kanıtladı. Malfettolar, Elitler ve bir krallık olarak bize sunulan Kenettra... Fantastik kurgunun tüm doyurucu niteliklerine sahip bir kitap kısaca. Hatta detayları çok seven bana yazar o evrenin özelliklerini çokça anlatıyor. Mesela her bölümün başında o evrenin yazarlarından alıntılar görüyoruz, her bir ayın ve günün farklı farklı isimleri var. 

Bir hafta o evrende beş gün olarak yazılmış ve isimleri şöyle: Görençgünü, Ebedigün, Geçgün, Aşkgünü ve Bilgegünü. 

Bu kadar güzel bir kurgu ve detaylar varken ben de ilk kitapta bunları okurken tabi kii çok zevk aldım. Fakat serinin diğer kitaplarında hoşuma gitmeyen çok sorun ve sıkıntı vardı. En iyisi bundan diğer kitapların yorumlarında bahsedeyim ve canınızı sıkmayayım.

Kitapları alma nedenim ilk olarak o güzelim kapaklara aşık olmamdan kaynaklıydı. O kadar güzeller ve seriyi kurguyu öyle hoş yansıtıyorlar ki! Genç Elitlerin kapağı mesela Adelina'nın karanlığını, gölgelerini ve illüzyonlarını buram buram hissettiriyor. Pegasus kapak konusunda ciddi anlamda iş yapıyor, orijinal kapakları kullanmayan yayınevlerine buradan duyurulur!

Arka kapak yazısında üç karakter veriliyor bize. Adelina, Enzo ve Teren... Ben de işte bu üç karakterin ana karakter olarak yazıldığını düşünerek alma hatasına düştüm, ben yaptım siz yapmayın diye söylüyorum çünkü bu seride harcanan çok karakter var. Adelina tam olarak ana karakterken ve onun kısımları kahraman bakış açısıyla yazılmışken Teren ve Enzo bölümleri ilahi bakış açısıyla yazılmıştı. Sizi bir karakter ve bir konuda da uyarmak istiyorum ki beni kimse uyarmamıştı bu konuda. O da Raffaele karakteri... Bu karakter maalesef hikayenin gizli ana karakteri, başlarda bu karakter ne alaka bizim yalnızca üç karakterimiz yok muydu diye sorgulama sürecine girmeyin diye buraya da yazmak belirtmek istedimm. Kendisini sevmemem nedeniyle kitap benim için yorucu ilerledi, umarım bu kurguyu okumaya kesin niyetliyseniz siz seversiniz.





Adelina Amouteru... Bu karakterden ne kadar bahsetsem de yetersiz kalacak. Başlangıçta babasının ona malfetto olduğu için yaşattığı zulmü okuyoruz, eminim her okuyan kişi bu kısımlarda fazlaca saç yolmuştur. Bu karakterin baştan sona olan hikayesinin kilit noktası belki de babası. Adelina hakkında ne yazarsam spoiler olacak ve fazlaca hevesinizi kaçıracağım bu yüzden burada derin bir soluk alıyorum. Bu karakteri bazıları hiç sevmiyor bazılarıysa seviyor. Gri bir karakter olduğu için zaman zaman hataları ve istekleriyle hatta gücüyle göz korkutan bir karakter. Ben tüm doğruları, yanlışları ve hatalarıyla bu karakteri çok seviyorum. 




Gelelim Enzo'ya... Bana kalırsa serinin değil belki ama bu kitabın ana karakterlerinden biri. Kurguya kahraman bir şekilde giriyor ve özellikle de beni büyülüyor. Yeteneği olsun, hikayesi olsun ne ararsan var bu karakterde gelgelelim kitapta yazarın harcadığı en net karakter de o maalesef. 

Ben Genç Elitler'i kurguyu sevmem ve o evreni tanıtan kitap olması nedeniyle diğer iki kitaba göre daha hızlı okudum. Sonuyla kesinlikle beni şaşırtmayı ve üzmeyi başardı. Marie Lu kitabını okumayı kabul eden okuyucu derde ve kedere de onay veriyor sanırım.;(

Fazlaca uzun yazdığım yorumu buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim, umarım sıkılmamışsınızdır. Seriyi ya da sadece Genç Elitler'i okuyanlar bana konuşmak için yazabilirler, Adelina hakkında zevkle konuşurummm. 


-Sevgiyle kalın, Roza ya da Rosya



PUANIM:♛♛♛♛
4/5








AŞAĞIDA SPOİLER BULUNMAKTADIR. KİTABI OKUMAYAN OKUYUCULARA BU YAZININ BİTTİĞİ DUYURULUR VE ÖNEMLE SAYFAYI TERK ETMELERİ RİCA EDİLİR.





*
*



SPOİLER 


*
*
 

Sonunda gerçekten Enzo'yu öldürmeyi nasıl bu kadar vicdansızca yazabildin sevgili yazar? En sevdiğim ve aşık olduğum karakteri öldürerek zaten diğer kitaba isteksiz ve umutsuz başlamama neden oldun. Enzo hikayesiyle bence en dolu dolu yazılabilecek karakterdi fakat ciddi anlamda harcandı. Aslında Adelina da yan karakter olarak düşünülmüş fakat yazar sonradan ana karakter olarak yazmaya karar vermiş. Zaten okurken çokça kurguda fikir değiştirdiği belli oluyor.


*
*












ALINTILAR:





“Ben kimseye ait değilim. Bu gece bana öğrettiğin her şeyin üstesinden geleceğime dair söz veriyorum. Bu dünyanın bugüne dek görmediği bir güç haline geleceğim. Öyle bir güç haline geleceğim ki bir daha kimse canımı yakmaya cesaret edemeyecek.”




*



“Sadece inandığın şeyleri görüyorsan, gördüğüne inanmanın anlamı yoktur.”



*



“Hiçbir şey birbirinden ayrı değildir. Küçük de olsa herhangi bir şey yaptığında, o şey dünyanın bambaşka bir köşesindeki başka bir şeyi etkileyecektir.”





*




“Kimse sizi kendiniz gibi istemezdi. Kendilerinin hoşuna giden kişi olmanızı isterlerdi.”








xoxo






Yorumlar

  1. sayende bu seriden uzak durmam gerektiğini biliyorum hakkını ödeyemem cünkü ben de kapağa kapılcak gibiydimm kckv

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün herkes Genç Elitler'i okuyacak o kapaklar yüzünden!!! Bir gün sen de okuyacaksın aşkk

      Sil
  2. Marie Lu okursam kendi ölüm fermanımı imzalayacağım artık tamamen kesinleşti.. Bu seriyi sen elinde süründürürken sanki benim de elimde süründü.. En kısa zamanda bu yazarın bi serisini okumak istiyorum ama bu seri genç elitler olur mu.. Sanmam djdjjdf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur oluuuur, bir gün herkes Genç Elitler okuyup Raffaele'den nefret edecek Enzo'ya aşık olacaktırfjkdgjk seni seviyorumm <33

      Sil
  3. O kadar okutmadınız okutmadınız bana, buna rağmen 4 mü verdin... Ayıp ayıp!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kitabı o evreni anlattığı için ben de gerçekten kurgusunu sevdiğim için 4 verdim... Ah keşke diğerleri de akıcı olabilseydi.

      Sil
  4. Ben de Efsane serisini çok merak edip almıştım ama ilk kitabını okudum kaldı öyle.. :D Bu seriye hiç bulaşmadım o yüzden. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurgusu ne kadar güzel olsa da çok eksikleri vardı bu serinin maalesef :( Karakterlere ısınamadan okuyamıyorsan benim gibi tavsiye etmemm<33

      Sil
  5. Heeey mimledim senii. Son yazımda soruları görebilirsin. Yapmanı bekliyorumm<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaa çok tatlısın! Teşekkür ederim.

      Sil
  6. Marie Lu tanışmak istediğim yazarlardan bakalım ne zamana kısmet olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka tanışmalısın, Efsane kitabıyla başlayabilirsin.

      Sil
  7. Ah Enzo, üzümlü kekim... :D
    Ben seriyi çok beğenmiştim. Marie Lu'dan okuduğum ilk seriydi. Serinin son kitabı olan "Gece Yıldızı"nında çok güzel bir şekilde bittiğine inanıyorum. Belki okur olarak birkaç hoşumuza gitmeyen şey olmuş olabilir spoiler kısmında bahsettiğiniz üzere ama bana kalırsa böyle olması daha hoş bir hava katmış kitaba. Okudunuz mu bilmiyorum ama Marie Lu'nun "Warcross" kitabına da bakmanızı öneririm. Pişman olmayacağınızı düşünüyorum. Kucak dolusu sevgiler... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben seriyi çok yanlış bir dönemde okuduğumu düşünüyorum, bir ara tekrar şans vereceğim. Benim Marie Lu'dan okuduğum ilk kitap Efsane'ydi ve bayılmıştım ona da :) Warcross kitaplığımdan göz kırpıyor, çok heyecanlıyım o kitap için. Yorumunuzdan sonra daha da merak etmeye başladım. En yakın zamanda okuyacağım. Bol bol kalp gönderiyorum size. <33

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

En sevdiğim renk...

Ait hissedememek

İç Dökme (Çok da önemli olmayan bir yazıdır.)