Çıplak Ölüm - Nora Roberts (Ölüm Serisi #1) ✽ Kitap Yorumu





Kitap Adı: Çıplak Ölüm (Ölüm Serisi #1)

Yazar: Nora Roberts/J.D.Robb

Tür: Polisiye, Gizem, Aşk

Sayfa Sayısı: 352

Orijinal Adı: Naked in Death

Yayınevi: Epsilon

Goodreads Puanı: 4,12

İlk Yayınlanma Tarihi: 28 Temmuz 1995





ARKA KAPAK


Dünyayı teknolojinin yönettiği bir zaman ve yerde, insan yüreğini hâlâ karşı konulamayan bir dürtü yönetmektedir: Tutku.
New York Polis Departmanı'ndan Teğmen Eve Dallas, acımasız bir katilin peşindedir. Polis olarak çalıştığı on yıldan uzun süre içinde pek çok şeye tanık olmuştur ve hayatta kalmanın içgüdülerine bağlı olduğunu çok iyi bilmektedir. Yine de İrlandalı bir milyarder ve Eve'in soruşturduğu vakanın şüphelilerinden biri olan Roarke'la ilişkiye girmemesini söyleyen her türlü iç ve dış uyarıyı hiçe sayar. Oysa tutku ve baştan çıkarmanın da kendine özgü kuralları vardır. Eve, bağımlılığa dönüşen bir tutkuyla istediği adamın kollarına atılarak büyük bir riske girmektedir.




YORUMUM:

Teknolojinin çok gelişmiş olduğu bir dönemde Eve Dallas adında işinde çok iyi bir teğmen yeni bir göreve atanır. Bu görevde vahşi kadın cinayetleri işleyen bir seri katille karşı kaşıyadır. Cinayeti araştırırken de Roarke adında çok zengin ve suç oklarının hedefi olan bir adamla tanışacaktır.

Konu kısaca yukarıda yazdığım şekilde. Kitap 21. yüzyılın ikinci yarısında geçiyor. Uydular, koloni devletler, uçan arabalar ve robotları içinde barındırıyor. Yazar 1995 yılında kaleme almaya başlamış bu seriyi ve böyle bir kurguyu o zaman içinde hayal etmesi gerçekten başarılı. 

Kitap polisiye türünde ve bir cinayet soruşturmasıyla başlıyor. Eve Dallas adındaki karakterimiz güçlü bir teğmen fakat travmaları da mevcut. Ona da vahşice öldürülen bir kadın cinayeti veriliyor. Öldürülen kadın bir fahişe ve ünlü bir siyasinin yakını, böylelikle dava büyük bir olay oluyor.  

Şimdi düşüncelerimi ve hislerimi paylaşmak istiyorum. Öncelikle kitap hakkında bir bilgim yoktu ve polisiye kitapları çok sevmeme rağmen alınacaklar listemde bir madde değildi. Sonra arkadaşlarımın bu seriyi çok sevdiklerini öğrendim-özellikle Kübra- yazarla da onların sayesinde tanıştım. Buradan onlara teşekkür ediyor, öpücüklerimi yolluyorum. <3 İyi ki bu kitapla tanışmamı sağladılar. :)

Ben polisiye kitap türünü seviyorum, katilin kim olduğu benim için çözülmesi çok hoş bir denklem. Bu türde Tess Gerritsen kitaplarını okuyup gerçekten sevmiştim. Şimdi ise bu listeme kesinlikle Ölüm serisiyle Nora Roberts eklendi. 

Çıplak Ölüm ilahi bakış açısıyla yazılmış, böylelikle kurgunun başka yönlerinden de haberdar olabiliyoruz. Özellikle katille ilgili birkaç sahneyi okumamızı sağladı bu durum. Kitap çok açık yazılmış ve karanlık bir havası var. Mesela cinayet anları vs. açık açık anlatılıyor, bundan rahatsız olacaklar için şimdiden söylemek istedim. 

Eve Dallas kesinlikle okuduğum en güçlü kadın karakterlere girdi. Hırslı, zeki, ne istediğini bilen bir kadın karakterdi. Duvarları var ve sert görünümünün altında yatan feci travmalara sahip. Bu kitapta geçmişine çok inilmiyor zira bu seri 51 kitaplık bir seri ve sanırım hala daha yazılıyormuş(bu yanlış bir bilgi de olabilir) Ülkemizde maalesef 19 kitabı mevcut ve serinin bazı kitaplarının da baskısı yok maalesef. Epsilon umarım tekrar basıma çıkarır çünkü lütfen. ;(

Roarke'tan da biraz bahsetmek istiyorum. Kendisi 2023 doğumlu ;) Evet kurgudaki ana karakterimizin henüz doğmasına 3 yıl var! Sanırım kurgu evreninde okuduğum en zengin-adamın uyduları var yahu!- ve en hoş karakter Roarke. Kurguya girişi, Eve ile tanışmaları(bu ilk bakışma sahnesine baya yuvarlandığımı da itiraf edeyim), Eve ile yaşadıkları; kısacası her şey çok güzel ve özeldi. Bu kitabı okumaya başlamadan önce erkek karakterin daha sert olacağını düşünmüştüm çünkü kurgu bende karanlık bir izlenim bıraktı fakat asla öyle değildi. Roarke diğer erkek karakterlerden kesinlikle farklıydı benim için. Genelde kurgularda kadın karakterin erkek karakterin duvarlarını kırmaya çalışmasını okuruz burada ise durum bunun tam tersiydi veee ben buna bayıldım. ;)) Eve ve Roarke ilişkisi biraz hızlı başlasa da garip bir şekilde kurguda yapay değildi, en azından bana çok batmadı. Roarke hakkında da bu kitapta bilinmeyenler mevcut ama bu seri gerçekten uzun soluklu, yazarın diğer kitaplarında yer verdiğini düşünüyorum.

Okurken katille ilgili bir sürü teorim vardı ve şüphelendiklerim de az şüpheli ve çok şüpheli olarak ikiye ayrılıyordu. Sonunda hem teorilerimin bazıları tuttu hem de hiç beklemediğim birkaç sonuç yaşandı. Yani "yuh bu kadar da olmaz" modundaydım birkaç sahnede.

Kitap konusu anlamıyla baya hassas aslında çünkü kadın cinayetleri günümüzün de en büyük problemleri arasında. Mesela teknolojinin gelişmiş olduğu bir çağda antika silah kullanımı yasak fakat katil cinayetleri bu silahla işliyor, öldürdüğü kadınlar da fahişeler. Yani düzen, zaman ne kadar değişirse değişsin kadın cinayetleri hiç değişmiyor. En kötüsü de bu cinayetlerin kurguyla sınırlı kalmaması, gerçek hayatta da ilk hedefin genelde kadınlar olması... Keşke bir kurgudan fazlası olmasaydı ama öyle. 

Kitapla ilgili en sevdiğim bir diğer şeyde en ahlakla ilgili demeçler verenlerin aslında en ahlaksız olmaları durumuydu. Yazar cidden bu hassas konuların mesajlarını az ve öz bir şekilde vermiş kitapta. 

Çıplak Ölüm hakkında bir uyarıda bulunmak istiyorum. Kitabın içeriğinde yetişkinler için sahneler mevcut. Yani daha küçük olan okuyuculara çok tavsiye etmem, konu anlamında da ağır bir kitap. 

Ben kitabı tam okuyamama dönemine gireceğim bir anda okudum ve bir buçuk günde bitirdim. Erken bitirdiğim için kesinlikle çok pişmanım. Gerçekten karakterleri olsun, olay örgüsü olsun her şeyiyle beni içine çekti ve çok akıcıydı. Bence siz de canınız bir şey okumak istemediğinde okuyun bu kitabı, inanın ne demek istediğimi anlayacaksınız. Ben belki de bu nedenle bu kadar sevdim, bilemiyorum. Sadece kitabın son sayfasını okuduktan sonra "ah keşke diğer kitapları elimde olsaydı" diye hayıflandım. Elime para geçer geçmez diğer kitapları edineceğim! Çıplak Ölüm kesinlikle 2020 favorilerime girdi. :)

Puanın altında spoilerlı bir bölüm olacak, şimdilik benden bu kadar. Bin Parça Sen isimli yeni bir kitaba başlayacağım birazdan. Başından azıcık okuyup sevmiş vaziyetteyim, bu da o bahsettiğim arkadaşım Kübra'nın önerisiyle aldığım bir başka seri.<3





PUANIM: ♕♕♕♕♕
5/5







Aşağıya spoilerlı bir bölüm koyup iç dökme seansı yaşayacağım dikkat ediniz! 






SPOILER!!





Eve ve Roarke'ın en sevdiğim sahnesini garip bir şekilde cenazede o ilk bakışmaları oldu. Roarke'ın sanki hissetmiş gibi dönüp Eve'ye olan bakışı... Ne diyebilirim ki?? Bir sahne olabilsem şu an o sahne olmak isterdim. Kitabı okuyalı birkaç gün oldu ama hala o sahnede yuvarlanıyorum. Eve umarım Roarke'ı diğer kitaplarda üzmez :(

Katil hakkında teorilerim olduğundan bahsetmiştim üstte. İki tane katil olduğunu zaten kitabın ortalarında herkes çözmüştür. Benim iki katil şüphelim vardı: Rockman ve Sharon'un babası. Rockman tahminim doğru çıkarken Sharon'un dedesinin diğer katil olarak çıkması benim için beklenilemezdi. Karakter ihtimallerim dahilinde elbette vardı fakat yaşlı olduğu için bu derece bir cinayet işleyemez diye düşünmüştüm, yanılmışım. Gerçekten dedesinin kızına ve Sharon'a yaşattıkları iğrenç ve acı verici. Keşke bu tür adi insanları yok eden bir düğmeye sahip olabilseydik, maalesef gerçekte de varlar. 





SPOILER SONU!!!




ÖLÜM SERİSİ ÇEVRİLEN KİTAP SIRALAMASI:

1-Çıplak Ölüm  (şimdilik sadece bunu aldım ;(
3-Ölümsüz Ölüm
4-Mutlu Ölüm
5-Büyülü Ölüm
6-Kindar Ölüm
7-Noel'de Ölüm
8-Ölüm Tuzağı
9-Ölümüne Sadakat
10-Ölüm Tanığı
11-Ölüm Yargısı
12-Hain Ölüm
13-Baştan Çıkaran Ölüm
14-Geçmişten Gelen Ölüm
15-Masum Ölüm
16-Portredeki Ölüm
17-Taklit Ölüm
18-Çifte Ölüm
35-Ölüm Sanrısı


Sevgiyle kalın, 


-Roza







Yorumlar

  1. Ben bu seriyi içlerinden bir kitabı rastgele aldıktan sonra öğrendim. Ve kalemini cok severim. Tamamlamaya çalışayım dedim valla şu anda çok pahalı hem de yeni basimlarini bulmak zor. Sahaflarda da bir hayli fiyatı yüksek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef Epsilon tekrar bu seriyi basmazsa işin içinden çıkamayız gibi görünüyor ;(

      Sil
    2. Ben de bu seriye çok karışık bir şekilde başlamıştım. Yıllarda da hangi baskısını bulduysam onu okudum:(

      Sil
  2. Yazını okuyunca ya ben neyi gözden kaçırdım diye düşündüm. 😂 Polisiye türüne ben de bayılıyorum. Ama maalesef Eve karakterini sevemedim. Duygu geçişleri çok hızlıydı bana göre. Hiç bocalamadı. 😂 Yine de seriye devam edersem polisiye bölümleri hatrına olacak. Ben bu kadar keyif alamasam da sizin bu kadar keyif almanıza sevindim. Bu günlerle insanın seveceği kitaplar bulması eskiye nazaran daha zor. 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri sadece polisiye değil bence sadece cinayetler işlenip bunlar çözülmüyor. Zaten asıl amacında katili bulmak olduğunu düşünmüyorum bu seride. Daha ziyade eve'nin nasıl bu cinayetleri çözdüğü, bunları çözerken hayatında neler olduğu, arkadaşlık, aile ilişkileri falan işleniyor. Eve Dallas benim en en sevdiğim karakterdir. Evet soğuk bir karakter, sevmesi kolay değil ama içinde verdiği savaşlar, insanları kurtarmak için verdiği mücadelelerine her defasında büyük bir saygı duyuyorum. Sadece bu seriyi değil yazarın diğer kitaplarını da çok seviyorum ben. Eğer okuyup okumama konusunda tereddutlerin varsa bence ikinci kitapla şansını yine bir dene belki bu sefer ısınırsın? 🤷🏽‍♀️

      Sil
    2. İkiyi de okudum zaten 😂 Polisiyede amaç ipuçlarını takip etmek değil mi zaten? 😂 Ben de bu yönünü ve zekasını sevdim. Ama bu denli uzun bir seri için Eve in duygu geçişleri fazla hızlı bana göre. 😊

      Sil
    3. Eve, alışılmışın dışında daha farklı yaşadıkları dolayısıyla soğuk bir kadın karakter, belki bu yönüyle sizi çekmemiş olabilir. Ben geçmişine daha da indikçe onu daha iyi ve derin tanıyacağımızı düşünüyorum. Çocukluk travmaları zaten çok büyük darbeleri barındırıyor, bence diğer kitaplara da şans verilmeli. :) Umarım seversiniz. Yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  3. ya askum ben de o sahneyi sevmistimm kitabı beğenmene çok sevindim ağağağ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaa <33 Çok kalp kalp, seninle yine aynı sahneye düşmüşüz. :)

      Sil
  4. Aşığım Nora'ya aşık.. Bu zamana kadar en çok kitabını okuduğu yazarlardan birisi 🥺🥺 ve Eve ile Roark'ı da çok seviyorum 😭 çok güzel anlatmışsın gurur duyuyorum seninle kuşumm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mihriaşkk çok teşekkür ederimm, senin sayende düzelttim yazıyı ;) <3

      Sil
  5. İyi ki okumuşsun, iyi ki notayla, eve dallasla tanışmışsın🥺🥺 hüngür hüngür ağlamak istiyorum 😭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin sayende oldu biraz, iyi ki seninle tanışmışım asıl! <3

      Sil
  6. nora roberts arada okuyom ben dee :) iyi tabii keyifli romanları. bu seriyi bilmiyoduum ne de uzun bol kitaplı bir seriymiş. hımms çok sevmişsin o zamansaaa ilk kitap olaraktan bu çıplak ölüm okunabileer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim Deep, çok akıcı. Umarım sen de seversinn <3

      Sil
  7. Ben bakayım bu kitaba yazarın kalemini merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Kitapla ilgili yorumunuz beni çok etkiledi. Kitabı mutlaka okuyacağım 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım siz de benim kadar seversiniiiz. <3

      Sil
  9. Ilginç fantastik bir kitapmış tanıtımda güzel ve kapsamlı olmuş Çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  10. Ben de serinin bir çok kitabı vardı, Çıplak Ölüm yoktu. O yüzden başlayamadım seriye, en son yaptığım alışverişte yeni baskıyı da görünce kitabı aldım. Umarım ben de severim okuyunca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy umarım seversiniz. Okursanız bana yazmaktan mail atmaktan çekinmeyin lütfen, kitap hakkında konuşmak çok isterimm <3

      Sil
  11. nasıl güzel anlatmaktır :)

    YanıtlaSil
  12. Bu seri bizim serimiz olsun muuuu 😋😋 Eve harika bir kadın karakter, Roarke ise gerçek olamayacak bir erkek karakter bence 😂 Çok seviyoruz!!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

En sevdiğim renk...

Ait hissedememek

İç Dökme (Çok da önemli olmayan bir yazıdır.)