Savaşkıran - Brandon Sanderson | Kitap Yorumu (Warbreaker #1)

 


Savaşkıran - Brandon Sanderson

Goodreads Puanı: 4.28
Yayınevi: Akılçelen Kitaplar
Orijinal Adı: Warbreaker
Tür: Epik Fantastik
Sayfa Sayısı: 580

Savaşkıran Arka Kapak:
Hallandren'in başkenti T'Telir… Güneşli sokaklarında dolanan ve rengârenk kıyafetler giymiş insanların, tanrı olarak yeniden doğan kahramanlara taptığı bir sahil şehri. Sessiz ve gizemli Tanrı Kral'ın liderliğindeki tapınak, yaşamaya devam etmeleri ve daima genç kalmaları için halk tarafından bağışlanan hayat gücü, yani Nefes sayesinde varlığını sürdürmeye devam ediyor.

Idris'e sürülmüş olan eski kraliyet ailesi, gönülsüzce de olsa, prenseslerden birini Tanrı Kral ile evlendirmek zorunda. Ancak T'Telir'e gelen prenses ne şehri beklediği gibi bulacak ne de tahmin ettiği gibi bir evlilik yapacak. Prensesin tek dostu, Idris'le bir savaş çıkmasından endişe eden ve kendi kutsallığından şüphe duyan bir tanrı: Işıktını.

Bütün bunlar olup biterken Gecekanı isminde bilinçli bir kılıç taşıyan ve renkleri kullanarak Nefesin gücünü odaklayan Hallandren, büyüsüyle gizli kapaklı işler çeviriyor ve gizli planları, belki de tüm dünyayı değiştirecek…


SAVAŞKIRAN KİTAP YORUMU: 

Yazardan ve bu türden okuduğum ilk kitaptı. Açıkçası Savaşkıran'ın başlarında kurgu ve sayfa sayısı biraz gözümü korkuturken hiç beklemediğim bir şekilde kurguya kapıldım. Yazarın dili de kesinlikle çok akıcıydı. Konu olarak biraz karmaşık ve spoiler dolu o yüzden yorumumda daha çok hislerimden ve karakterlerden bahsedeceğim. Hallendren ve Idris birbirine düşman ülkeler ama yapılan bir anlaşma yüzünden Idris prenseslerinden Vivenna Tanrı Kralla evlenmek zorunda. Nefes denilen bir güç var ve Hallendren'da bu soyluluk kazandırırken Idriste kesinlikle yasak. Ne kadar çok Nefesiniz olursa tekamül düzeyiniz yükseliyor ve gücünüz artıyor. En başında size verilmiş Nefesi başkasına verirseniz de dünya gri, soluk renklerden ibaret oluyor. Hallendren'da Tanrılar var ve her hafta halktan bir nefes almak zorundalar. Aynen konuyu yazmayacaktım sözde... 


Kitap size her türlü hissi yaşatıyor. Hem harika bir fantastik evrende sürükleniyorsunuz hem de içinde bir tutam aşkla yumuşuyorsunuz. Hangi kitapta konuşan ve sadece kötülerin kanını akıtmaktan hoşlanan bir kılıç var ki?? Sadece Gecekanı için bile okunur bu kitap! 

Karakterlerin kitap boyunca gelişimleri inanılmaz güzeldi! Kurgudan sonra en beğendiğim özelliği bu olabilir. Vivenna hayatı hep planlanmış, kontrolü elinde bulunduran kısacası kız kardeşi Siri'nin tam tersi bir karakterken kendi hayatını yeniden keşfediyor kurgu boyunca Vasher'ın da yardımıyla ;) Siri ve Suseborn kısımlarında kalbimi bırakırken Işıktınıyla kahkaha attım. Dine ve kendine inanmayan bir Tanrı düşünün, Işıktınıyla tanışın!! Olaylar ve ters köşelerle son sayfaları soluksuz okudum. Yukarıda da yazdığım gibi kitap tüm hisleri yaşattı bana. Epik fantastik türünü ve bu yazarı merak ediyorsanız durmayın hemen gidin alın diyorum! KESİNLİKLE ÖNERİYORUM!!! Bu yıl okuyup beni heyecanlandıran ilk kitap Savaşkıran oldu. Brandon Sanderson'dan da başka kitaplar okumayı düşünüyorum kesinlikle. xoxo

KUYRUKLU YILDIZLI 5/5




Yorumlar

  1. O kadar güzel anlatmışsınız ki çok merak ettim, listeme ekledim, ayrıca kitap fotoğrafına bayıldım elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Epik Fantaatik en sevdiğim tür diyebilirim. Yazar oldukça ünlü aslında ama kitaplarını okuma fırsatı bulamadım henüz. Çok güzel bir tanıtım olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en yakın zamanda okuma fırsatı bulursunuz, teşekkürler yorum için :)

      Sil
  3. Yazarın Steelheart serisini okumuştum. Elimde kitapları var ama dediğin gibi insanın gözünü korkutuyor biraz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Steelheart serisini de merak ediyoruuum :)

      Sil
  4. hımm, sanderson mutlaka okuycağım yazarlardan ama henüz okumadım ama bununla başlayabilirim. bir arkadaşımız var, pastelden, hep okuyor bu yazarı :) tamam bu kitabı ön listeye alayım, ay ışığı serisinden sonra okurum :) bir de kağıt prenses aklımda bakalım :) saool :)

    YanıtlaSil
  5. Ne zamandır şöyle farklı dünyalara götürecek bir kitap okumak istiyorum. Bunun konusu da ilgi çekici duruyor sen de çok sevmişsin. Kalınlığı çok gözümü korkuttu ama biraz daha inceleyeceğim, belki alır okurum. Eline sağlık bu güzel yazı için.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

En sevdiğim renk...

Ait hissedememek

İç Dökme (Çok da önemli olmayan bir yazıdır.)