Suyun Üzerinde ve Derinlerinde

Hayatımın suyun üstünde yüzüyormuşum gibi hissettiğim bir döneminden geçiyorum. Sırtüstü uzanmışım, denizde hiç dalga yok ve gün batımının ışıltısı göz kapaklarıma vuruyor. 

Durağan ama huzurluyum, dışarıda yoğun bir kalabalık ve gürültü varken içsel bir huzur arayışındayım da denilebilir. Sanki tüm o sesleri kapatmışım ve suyun derinlerine dalmışım, kulaklarımda o uğultu var fakat ben sadece yüzüyorum. Yıldızları izliyorum, hatta o kadar çok izledim ki bu yaz yıldızları sanki bana uygun ışıldıyorlarmış gibi geliyor artık. Kötü hissettiğimde bazen beni mutlu etmek için daha fazla oradalar, onlara bakıp gülümsüyorum ve ışıkları beni güvenilir bir arkadaşın kucaklaması gibi sarıveriyor. 

Dışarıdaki kaosu, gürültüyü bırakmak da zor oluyor bazen... Fakat yine de deniyorum. Gürültü beni rahatsız ettiğinde de sırtüstü uzandığım denizde en derinlere dalıveriyorum. Nefesim yettiğince bu sefer de suyun içinde huzurluyum, belki 15 saniye kadar. İnsanı yaşamda tutacak 15 saniye kadar ama bu yüzden belki birkaç ayımdan bile daha önemli. Ben de tutunuyorum, bazen yıldızlara, gün batımına hatta bazen de gürültüye tutunuyorum. Ama en çok da içime tutunmaya çalışıyorum. İç dünyam her zaman benimle oluyor, yalnızlığım böylelikle sönüp gidiyor.

Bugün tesadüfen Latince bir cümleyle karşılaştım, seninle de paylaşmak istiyorum; bana umut verdi. 

"In me omnis spes est mihi"

"Bütün umudum içimde"

Okuduğun için teşekkür ederim, iyi ki varsın. 

-Çokça sevgilerimle


Yorumlar

  1. Sen de iyi ki varsın Roza. En başta fotoğrafı çok sevdim. Ne kadar anlamlı ve yazında bahsettiğin hislerin gibi içinde pek çok duyguyu barındırıyor. İşte bunların bütünü de bizi oluşturuyor aslında. Hislerini bastırmak yerine kabul etmen de çok güzel. Her zaman iyi hissedemeyebiliriz. Aslında hepsi iç içe değil midir? Bazen hüzünlü anlarımıza bile gülücükler karışabiliyor. Yine de bu hüzünlü anların uzun sürmemesi tabi ki istenen şey. Dilerim senin de ışıltını bir yıldız gibi paylaştığın ve diğer pek çok ışıltıyı keşfettiğin bir dönemin başıdır (ki bence zaten ışıl ışılsın :). Bilmiyorum, içimden bunu yazmak geldi. Yazında kendimden de parçalar buldum. Belki de bu son dileğimi biraz kendime de söylüyorum. Alıntı da çok hoş ve anlamlı. Bana Şeker Portakalı'ndan sevdiğim bir alıntıyı anımsattı: ''Dindinha bir seferinde mutluluğun 'yüreğimizde parlayan bir güneş' olduğunu söylemişti.'' Yüreğimizde parlayan ne çok şey var aslında, bunu düşünüyorum. Hoşça kal ve çok kalp <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İlkay, gülümseyerek okudum yazdıklarını ve içimde bir parça uzun zaman sonra kısa bir süredir umudu taşıyor diyebilirim. Tüm yıldızların bizimle olmasını diliyorum! Işıkları bizim hayallerimize yol göstersin ve böylelikle biz de ışıl ışıl olabilelim :) Şeker Portakalı küçükken çok severek okuduğum bir kitaptı. Alıntıya bayıldım! Yüreğimde parlayan güneş ve ruhuma ışık tutan yıldızlar olarak mutluluğu betimlemek beni huzurla sarıyor. Çokça kalp gönderiyorum sana <3

      Sil
  2. eveey denizde sırt üstü yatmak büyük huzur veriyor insana. bir de ormanda ağaçların altında olmak :) eveey umut bizde tebisi :) yaniii the secret :)

    YanıtlaSil
  3. Okurken ben de hissedebildim yazdıklarını. Bazen her şeyin dışında hissederiz, durağanlaşmak iyi geliyor. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ait hissedememek

Kül Prensesi - Laura Sebastian ✽ Kitap Yorumu