Gül ve Hançer - Renee Ahdieh / Kitap Yorumu


Gül ve Hançer

Yazar: Renee Ahdieh
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Orijinal Adı: The Rose and The Dagger (The Wrath and the Dawn 2#)
Tür: Fantastik, Genç Yetişkin
Goodreads Puanı: 4.06


GÜL VE HANÇER KİTAP YORUMU:

Arka kapak ve konu spoiler içerdiği için okumayanlar adına direkt kitap yorumuma geçeceğim. Öncelikle Gül ve Hançer de ilk kitap Gazap ve Şafak kadar akıcıydı. Serinin benim için kesinlikle en önemli artısı akıcı olması oldu nitekim verdiğim puanı da en çok bunun için verdim. Gül ve Hançer'de daha çok fantastik ögeyle karşılaşıyoruz. İşin içine sihirli kilim, uçan bir yılan vb. yeni ögeler ekleniyor ve ben bu durumu sevdim. Hele ki kurguya yeni gelen Artan karakteri gerçekten hoşuma gitti, hatta ana karakterler yerine bu hikayesi olan karakteri okumak isterdim. Bu kitabı ilk kitaba göre bir tık daha çok sevdim, bunun nedeni fantastik dozunun artması ve Artan muhtemelen.

İlk kitapta Halid karakterini pasif bulmuş ve kurgu boyunca çok varlığını gösteremediğini düşünmüştüm, bu kitapta varlığını ve kararlarını daha çok görüyoruz(aslında bu da daha çok Şehrazad sayesinde) Yine de ilk kitapta hiç sevemediğim bu karakterler bu kitapta çok gözüme batmadı galiba alıştığım için bu durum gerçekleşti bilemiyorum. 

Kurgu boyunca fazlaca mantıksız durum vardı, karakterlerin kararları olsun olayların gidişatı olsun sağlam bir temel üzerinde değildi. İlk kitaptan daha iyi bulsam bile yine de bayılarak okuduğum bir kitap olmadı Gül ve Hançer. Karakterlerin yaşlarının küçük olması bu kitapta da irrite etti beni. Kafamda daha büyük hayal etsem de bazı anlarda yaşları gözümüze sokuldu.

Bu kitapta da yine masallardan parçalar vardı ama ilk kitaptaki kadar çok değildi, gerçekten daha fazla olsun isterdim hatta tüm kitap masallardan ibaret olsa daha çok severdim.

Kısacası çok sevmediğim ama akıcı bulduğum iki kitaplık bir seriyi noktaladım. Seriyi çok tavsiye etmiyorum ama Orta Doğu masallarını vs. seviyorsanız belki siz sevebilirsiniz. Ama bence bu seriye vereceğiniz parayla daha güzel kitaplar alabilirsiniz çünkü gerçekten pahalılardı ;( Özellikle Pegasus fiyatlar konusunda çok uçuk. Kül Prensesi'nin ikinci kitabı Duman Leydisi'ni de çok pahalı olduğu için henüz alamadım, indirim bekleyerek sitelerde mutsuzca dolaşıyorum.


Aşağıya spoilerlı içimi döktüğüm bir kısım koyacağım aman dikkat!!


PUANIM: 3,5/5


!!

!!
Spoiler içeren bölüm:

Öncelikle bu laneti bozmanın bir yolu vardı madem Halid bunu hiç mi düşünemedi gerçekten? O kızların ölmesini hala daha aklım almıyor. Sen sözde halifelerin halifesisin (!) laneti bozana ödül vereceğim gibisinden neden halka bu durumu en başından anlatamıyorsun ki? Çözüm üretmeden hatta bu durumu düşünmeden laneti uygulaması bilmiyorum benim halifem olsa isyan falan çıkarırdım galiba :( 

Ömer Efendi karakterinin davranışları da çok tutarsızdı. Tarıkla Halid'e karşı mücadeleye girişti-nedeni yok- sonrasında da Halidle birlik olup başkasıyla savaşa girdi. Hani kitapta ennnn mantıksız bulduğum durum bu olabilir. Bu karakter neyi neden yaptı neden vardı bilmiyorum. 

Şehrazad'ın babasını öleceği bence ilk kitaptan belliydi, o kitabı ilk açtığında kara büyüye giriştiğinde zaten kurguda ölümünü imzaladı. Rahim'in ölümüyse beklenmedikti. Onun ve Şehrazad'ın kız kardeşinin aşklarıysa bana pek geçmedi, yazar aaa bunlar da boş kaldı bu ikisini yapıvereyim demiş gibiydi. 

!!!!



!
Sevgiyle kalın,
-Roza
 

Yorumlar

  1. Maalesef indirimsiz kitap alamaz oldum. 😂 Hele Pegasus da %50indirim bile bir işe yaramıyor. Önceki senelerde 12.90 a aldığım ciltli kitaplar şimdilerde 25in altına inmiyor.
    Kitapların konusuna rastlamıştım daha önce. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, %50 indirim bile fayda etmiyor artık maalesef etiket fiyatları çok uçuk :( Pegasusun hele ki 35ten aşağı kitabı yok, mecbur trendyol kuponu falan bekliyoruz. Çok teşekkürler yorum için.

      Sil
  2. Kesinlikle çok pahalılar🥺

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel anlatmışsın merak ettim 😍

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir yorum olmuş. Listeye ekledim... 👏🏼✨💖😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı pek tavsiye etmiyorum ama bence eklemeyin listenize :)

      Sil
  5. haliiiit nahaptın seeen :)

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten pahalı bir seri dediğin gibi daha güzel kitaplar alınabilir, kalemine sağlık. Umarım Pegasus fiyatlarından yakınmayacağımız günler gelecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım<3 Çok teşekkürler yorum için

      Sil
  7. Of karakterlerin yaşı beni de fena delirtiyor.... Sırf 2010'ların modası young-adult yazmak diye böyle yapmış bence, yine de rahatsız edici. Gül ve Hançer'i daha okumadım ama ilk kitaptan sonra bundan da hiçbir beklentim yok açıkçası, tek istediğim seriyi bitirip kurtulmak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hemen okuyup kurtuldum umarım sen de hemen kurtulursun Noraşk :(

      Sil
  8. heey sihrin en koyu tonuna başladım, bugün, elimden bırakamadım, şimdi sayfa 110 a geldim, kell lila rhys çok sevdim, çok güzel gidiyoo, ya ne güzel filmi olur, bu yazarın vahşi adlı romanı varmış onu da okuyum diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyyy Deep çok sevindim beğenmene Lila ve Kell'e aşığım!! Gerçekten harika bir filmi olabilir :) Vahşi kitaplığımda var ama henüz okuma fırsatım olmadı benim de yazarın tarzını sevdim ama en yakın zamanda okumayı düşünüyorum <3

      Sil
  9. Okumadigim bir kitap ama yorumundan sonra okumayi da dusunmuyorum🙈 bu tarz fantastik genclik kitaplarindan hangisini onerirsiniz? Cok cikiyorlar karsima ama hangisi okumaya deger bilemedim😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cam Şato serisi bu konuda oldukça başarılı fakat uzun bir seri. Sihrin En Koyu Tonu'nu da kesinlikle tavsiye edebilirim <3

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

En sevdiğim renk...

Ait hissedememek

İç Dökme (Çok da önemli olmayan bir yazıdır.)