Siyah Buz - Becca Fitzpatrick / Kitap Yorumu

 .



SİYAH BUZ

YAZAR: BECCA FITZPATRICK

YAYINEVİ: PEGASUS YAYINLARI

TÜR: GENÇ YETİŞKİN, GİZEM

ORİJİNAL ADI: BLACK ICE

SAYFA SAYISI: 380

GOODREADS PUANI: 3,87


ARKA KAPAK:

Britt Pheiffer unutamadığı eski erkek arkadaşının, Teton Dağları'nda yapacağı yürüyüşe katılmak istemesiyle altüst olur. Calvin'e karşı hislerini çözmeye fırsat bulamayan Britt, dağda aniden karşısına çıkan kar fırtınası yüzünden gözlerden uzak bir kulübeye sığınır ve çok yakışıklı iki ev sahibinin misafirperverliğini seve seve kabul eder. Fakat iki adam da kanun kaçağıdır ve Britt'i rehin alırlar.

Britt, Calvin onu bulana kadar hayatta kalması gerektiğini bilmektedir. Ancak dağda gerçekleşen tüyler ürpertici bir dizi cinayete dair kanıtlar bulunca işi iyice zorlaşır... Üstelik bu keşfi yüzünden katilin bir sonraki hedefi olma ihtimali vardır.

Fakat hiçbir şey göründüğü gibi değildir ve onu kaçıranlardan biri olan Mason dahil herkesin büyük sırları vardır. Peki Britt kime güvenecektir?
 


SİYAH BUZ KİTAP YORUMU:

Son zamanlarda çok hızlı okuyup bitirdiğim iki kitaptan biri Siyah Buz oldu. Kendimi o karanlık havasının içine girmiş buldum ve ortalarına gelince kitabı zaten elimden bırakamadım ve hemen bitiverdi. Kesinlikle çok akıcı bir kitaptı. Şimdi biraz kitaptan bahsedeyim kısaca. Britt, ana karakterimiz ve en yakın arkadaşıyla tatil yapmak için dağa gidiyorlar. Britt'in esas amacıysa eski erkek arkadaşı ve en yakın arkadaşının ağabeyi olan Calvin'i bu tatilde tekrar görebilmek. Fakat işler yolunda gitmiyor ve dağ evine varamadan kar fırtınası yüzünden arkadaşıyla arabada mahsur kalıyorlar bu nedenle de bir kulübeye sığınıyorlar. Kulübedeyse Mason ve Shaun adında iki adam onları rehin alıyor. Ayrıca bu dağda seri kadın cinayetleri işlenmiş durumda ve işte biz de okuyarak tüm bunları öğreniyoruz, katili bulmaya çalışıyoruz.

Kitabın ilk bölümü bir kadının cinayetiyle başlıyor. Sonraki bölümler kahraman bakış açısıyla Britt'in ağzından anlatılıyor. Becca Fitzpatrick'in Hush Hush serisini okumuş ve çok sevmiştim. Oradaki Nora ve Vee karakterlerinin arkadaşlık ilişkisi benim hoşuma gidiyordu, bu kitapta o tarz bir arkadaşlık kesinlikle yok. Ne Britt ne de sözde en yakın arkadaşı Korbie pek de sevilecek karakterler değiller. Britt baştan aşağıya klişe ve ergen bir karakterdi. Hayatı boyunca tüm yükü ya kardeşlerine ya da sevgilisi Calvin'e verdiği için kendi adımlarını bile atamamış ama bu dağda kendisinin değişimini okumak güzeldi. Son sayfalarda özellikle karakterin ufak detaylarla değişiminin anlatılmasını sevdim. 

Katil başta tahmin ettiğim kişi olmadığı için mutluyum, eğer o çıksaydı çok tahmin edilebilir olurdu. Kitabın ortalarında birkaç detayla kim olduğunu hemen anlaşılıyor zaten ama yine de tüm bu olumsuzluklara rağmen özellikle son 100 sayfa aksiyon hiç kesilmedi. Yazar soğuğu, karanlığı çok iyi işlemişti. Sanki ben de orada mahsur kalmış, ormanın içinde karda kayboldum. 

Erkek karakterimiz Mason karakteri de beklediğim gibi çıktı. Kitap zaten şaşırtıcı değil, ortalarına doğru tüm gizemleri direkt çözebiliyorsunuz. Britt yaptığı basit hatalarla krizlere sürüklese de ona çok takılmamaya çalıştım kitap boyunca. Mason ve Britt arasındaki ilişkiye Stockholm sendromu gözüyle bakmıyorum ama tabi bu tartışmaya açık bir konu. Yine de ben son sayfaları bağlandığı yeri çok sevdim, bence her şey tadındaydı hatta keşke azıcık daha okuma şansım olsaydı. Hush Hush serisinde Patch'e aşıktım Siyah Buz'da da erkek karaktere yine benzer hisler içerisinde oldum, yazar erkek karakter konusunda başarılı bence ;) 

Sonuç olarak kafa dağıtmalık, biraz karanlığa bulanmış, tam bir kış kitabı arayanlara çokça tavsiye ederim. İçinde gizem, gerilim ve bir tutam aşk var. Ama Siyah Buz için kesinlikle harikaydı, müthişti gibi kelimeler kullanamam hatta bence çok sevdiğiniz bir kitabın ardından okursanız hiç sevmeyebilirsiniz, belki yoğun sınav dönemlerinizde ya da yoğun geçen bir günün ardından iyi gidebilir. Ben çok doğru bir zamanda okudum Siyah Buz'u, tuhaf bir şekilde gerçekten sevdim; hem çerezlik hem de akıcıydı. Çok beklentiye girmeden okursanız bence siz de seversiniz.

Yazarın Tehlikeli Yalanlar kitabını da indirimde yakaladığım anda almayı planlıyorum, onun kapağında da yağmur damlaları var gerçekten çok hoş görünüyor. Ben Siyah Buz'un kapağını da sevdim, böyle karanlık kışı ya da soğuğu yansıtan kitaplara bayılıyorum. 

Şimdilik benden bu kadar. Sıradaki kitap yorumum muhtemelen Sahte Balayı olacak. Şu ansa Çöküş ve Yükseliş'i okuyorum (sinir hastası olmadan bitirmem için bana şans dileyin), bir yandan da Gazap ve Şafak'a başlayacağım. Gazap ve Şafak için umutlu ve heyecanlıyım :)

Kış Bahçesi kitap yorumum için tıktık

Beni tanıyın.

-Sevgiyle kalın. xoxo  

PUANIM: 4,5/5

♛♛♛♛♕



Yorumlar

  1. Becca’m Fitzpatrick’im birtanem yazmış yine bir şeyler yaa 😍 Okuyup beğenmene çok sevindim aşkım yorumunun güzelliğini yerim eline sağlııık ❤️ Umarım Çöküş ve Yükseliş’i seversiin ve Gazap ve Şafak’ı da beraber okumak için sabırsızlanıyorum 💃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Noraşkkk 💋❤ Umarım severiz Gazap ve Şafak'ı ✨

      Sil
  2. güzel roman bu evet geçen yaz netten okuduydum yaa ne cani romandı ormanda filan amanin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evettt, gerçekten de tüyler ürperticiydi biraz

      Sil
  3. Baya sürükleyici görünüyor çok güzel yorumlamışsın😉

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

En sevdiğim renk...

Ait hissedememek

İç Dökme (Çok da önemli olmayan bir yazıdır.)