Sahte Balayı - Christina Lauren / Kitap Yorumu


SAHTE BALAYI

YAZAR: CHRISTINA LAUREN 

YAYINEVİ: YABANCI

TÜR: ROMANTİK

ORİJİNAL ADI: THE UNHONEYMOONERS

GOODREADS PUANI: 3,98

ARKA KAPAK:

Olive Torres ikizlerin şanssız olanıydı. Kardeşi Ami ise daima kazanırdı ve hatta hayallerinin erkeğiyle evleneceği düğününü, gelinliğini, balayını bile bedavaya getirmeyi başarmıştı. Evini ve işini kaybedip dibe vurmuş Olive ise tüm düğünü sağdıç (ve en büyük düşmanı) Ethan Thomas’la geçirmek zorundaydı.

Fakat düğündeki herkes –Olive ve Ethan hariç– korkunç bir gıda zehirlenmesi yüzünden hastanelik olunca Hawaii’de her şey dahil (bedava) balayı tatilini kaçırmamak için ateşkes imzaladılar. On gün boyunca birbirlerini olabildiği kadar az görmeye kararlılardı ama Olive her zamanki şanssızlığıyla müstakbel patronuyla karşılaşınca tüm planları altüst oldu.

Yeni evli numarası yapmak onları fazlasıyla yakınlaştıracak ve düşmanlıklarının ardındaki nedenler birer birer ortaya çıkacaktı.


SAHTE BALAYI KİTAP YORUMU:

Konuyu yorum öncesi tekrar kısaca özetlemem gerekirse Olive ikizlerden şanssız olanıdır, doğduğundan beri kendisinin peşini talihsizlikler bırakmazken kendisine tıpatıp benzeyen Ami ise akla gelebilecek her konuda şanslıdır. Ami'nin düğününde ilk defa şans Olive'in yanında olur ve düğündeki herkes-Ethan ve Olive hariç- zehirlenir. Gelinle damat bedavaya kazandıkları balayına gidemeyince de Olive ve Ethan bu 10 günlük tatil için anlaşırlar. Ami'nin evlendiği Dane'nin ağabeyi Ethan ise Olive'in baş düşmanı gibidir. Böylelikle bizi hem sırların açığa çıktığı hem de çok eğlenceli olan bir tatil bekler.

Kısaca konudan bahsedeceğim dedim ama kesinlikle çok uzun oldu. Şimdi kitap yorumuna geçiyorum. :( Sahte Balayı'nı çok stresli ve yoğun olduğum bir gün okudum. Elime alır almaz da hiç bırakamadan hızlıca bitiriverdim. Sanırım aynı günde başlayıp bitirdiğim bir kitap uzun zamandır hiç olmamıştı. Kitap beni alıp gökyüzüne çıkardı ve bir tatil, mutluluk paketi taşıyan baloncuğun içine girmiş gibi hissettirdi. Düğün sahnelerinde çok eğlendim, tatil kısmında zaten sürekli kahkaha attım. Karakterleri çok güzeldi, özellikle Olive'i sevdim. Ethan'ı da başta sevsem de sonda bir olay nedeniyle ona karşı hislerim biraz sarsıldı. Olive'in ailesi çok eğlenceliydi, keşke daha fazla bu aileyi okuma şansımız olsaydı. Kitabın tatil kısımlarını eve döndükleri sahnelerden daha çok sevdim galiba. Hatta karakterlerin didişmelerini içeren sahneler aşk sahnelerinden daha çok hoşuma gitti benim :(

Harry Potter göndermelerine sahip sahnelerde gözlerimden kalpler çıktı böylelikle Sahte Balayı'nı bir tık fazla bile sevmiş olabilirim o kısımlarda. Ethanla ve bazı karakterlerle ilgili sırlar beklediğim gibi çıktı, tahmin edilebilirdi kesinlikle ama yine de o son olaylara gerek var mıydı gerçekten?? Olive için üzüldüm ve kırıldım, Ami için de öyle...

Sonuç olarak içinde nefret-aşk olayını barındıran, çerezlik, tam bir yaz kitabıydı. Ben yağışlı bir günde okudum ama iyi ki okumuşum! Benim için kesinlikle doğru zamandı, siz de gündelik hayatın sorunlarından sıkılıp bir parça tatile gitmek istiyorsanız bence hemen gidin bu kitabı sepetinize ekleyin diyorum! 

Şimdilik Sahte Balayı kitap yorumum bu kadar aşağıya spoilerlı bir kısım koyacağım içimi döktüğüm, dikkat ederek geçiniz!


Ufak bir hikaye

Siyah Buz kitap yorumum için tıktık


PUANIM: 4/5

✶✶✶✶



SAHTE BALAYI SPOILERI İÇEREN KISIM DİKKAT!!


Ethan'ın aslında Olive'den en başında hoşlanmasına şaşırmadım, göründüğünün aksine daha naif ve tatlı bir bey çıkacağını düşünüyordum zaten bu da beni şaşırtmadı. Dane içinse tüm sövgülerimi yolluyorum! Onun da Ami'yi aldattığı çok belliydi, hatta kitabın en başında Ami için "bu kız bu kadar şanslı olamaz kesin Dane aldatıyordur" düşüncesine girmiştim, keşke yanılsaydım. Ethan'a kızdığım olaysa sonda hiçbir şekilde Olive'in dediklerine inanmamasıydı. Tamam söz konusu olan senin kardeşin ama kardeşinin yıllarca Ami'yi aldatma ihtimali de söz konusuyken hiç mi şüphe duymazsın?! Bu kadarı da biraz fazla saflık bence. Olive kendini inandırmaya çalışırken ben krizler geçirdim. Hatta bir sahne var Olive Dane'in ona teklif ettiği şeyden bahsederken ben Ethan kardeşinin yanına hesap sormaya gidecek zannetmiştim, o tam tersi Olive'e saçma sapan konuştu. Gerçekten kitap bu kadar güzelken o son olaylarla farklı bir yola girmeye gerek var mıydı? Tek puan kırdığım Ethan'ın sondaki davranışlarıyla beni sinir etmesiydi, onun dışında kitap çok güzeldi kesinlikle. 

!

!

!

SPOILER SONU!!




Sevgilerimle,

-Roza 

Yorumlar

  1. Ben de bu ay okuyacağım artık nasip olursa :D Eğlenmeye ihtiyacım var biraz!

    YanıtlaSil
  2. Bu sıralar çerezlik kitap okumak istiyorum aslında. Güzel bir moka oluyor. Bu kitap bir hayli eğlenceli görünüyor. Kalemine sağlık.:)

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle çok keyifliydi, tavsiye ederim <3

    YanıtlaSil
  4. Kitabı bir yerlerden hatırlayacağım ama nereden bilmiyorum.
    Harry Potter göndermeleri olan bir kitap benimde bir tık daha fazla sevmemi sağlayacaktır eminim :):) Öneri için teşekkürler 🌸

    YanıtlaSil
  5. hımmmm iyi diyosun peki o zamaan :)

    YanıtlaSil
  6. Olive ile Ethan Thomas'ın düşmanlığı kıskançlık yüzünden mi? Eğlenceli bir kitaba benziyor evet:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birazcık yanlış anlaşılmadan kaynaklı diyebiliriz🥺

      Sil
  7. Listeme ekledim. Spoiler bölümden hızlıca kaçarak... 🥰😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindimm, umarım benim kadar seversin <3

      Sil
  8. Anlatım için teşekkürler☺

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

En sevdiğim renk...

Ait hissedememek

İç Dökme (Çok da önemli olmayan bir yazıdır.)