Hilal Şehir / House of Earth and Blood (Crescent City #1) - Sarah J. Maas | Kitap Yorumu






Toprak ve Kan Hanesi / Hilal Şehir #1 • Sarah J. Maas (Crescent City #1)

Tür: Fantastik, Urban Fantasy, Yetişkin

Goodreads Puanı: 4,43

Yayınevi: Dex Yayınları

Orijinal Adı: House of Earth and Blood (Crescent City #1)

*

Hilal Şehir Konusu:

Yıl 15035... Feyler, melekler, cadılar, vampirler ve daha birçok fantastik türün teknolojinin olduğu bir zamanda ve elbette insanların yaşadığı bir fantastik evren düşünün. Bryce böyle bir evrende Hilal Şehirde yarı fey yarı insan olmanın zorluklarıyla cebelleşerek yaşamaya çalışmaktadır. Aynı zamanda tam anlamıyla bir parti kızıdır ve en yakın arkadaşı Danikayla günlerini sürekli eğlencelerde geçirirken beklenmedik bir olay sonucu hayatı tepetaklak olur. Bryce, Umbra Mortis adında lakabı olan melek Hunt Athalar ile birlik olup yaşadığı o büyük olayın peşini bırakmamakta kararlıdır ve bilinmeyen çok şey vardır.

“Sevgiyle her şey mümkündür.”


Hilal Şehir Kitap Yorumu:

Hilal Şehir tek kelimeyle harikaydı. Başlangıçta özellikle ilk 100 sayfa fantastik türleri anlamaya çalışmamla geçti ve tam fantastik türleri anlamaya çalışırken ilerleyen sayfalarda daha farklı olaylar ortaya çıktı. Bu yüzden başta evreni anlamakta zorlanabilirsiniz ve kitap ağır gelebilir ama özellikle ilk 100 sayfa barajını geçmeye çalışın bence.✨ 

Evrene girip o büyülü dünyasına alışınca her şey harika olmaya başladı kitapla ilgili. Hatta o kadar akıcıydı ki benim için bitmesin diye kitabı uzak köşelerde beklettim uzatabildiğim kadar uzattım ve elimden geldiğince Hilal Şehirde bizim ekiple takıldım. Evet bizim ekip oldular benim için✨ Yazar bana kalırsa diğer iki serisinden de daha uçuk bambaşka bir kurgu yapmış, öbür serilerini de çok seviyorum ama sanki Hilal Şehirle yazımını taçlandırdığını hissettim. Benim okuduğum en iyi fantastik evrenlerden biri oldu👌🏻

Şimdi biraz karakterlerden bahsetmek istiyorum. Bryce Quinlan, dışarıdan bakıldığında partilemeyi seven, duygusuz birisi izlenimini yaratırken onu okumaya ve anlamaya başladığımızda aslında tamamen iç kabuğunda saklanan harika kişiliğini görüyoruz. Bryce ve Danika benim okuduğum en güzel arkadaşlıklardan birine sahipti. Emin olun başka hiçbir kitapta bu ikisi arasındaki bağı hissetmemişimdir. Bryce benim okuduğum en güçlü ve özgürlükçü kadın karakterdi. Asla erkek baskısına gelemeyen, kendi sınırlarını kendinin koyacağını bilen, yaralı olsa bile uzun topuklu ayakkabılarıyla dimdik yürüyen o kadını çok sevdim. 





Hunt ile olan ilişkileri çok güzeldi. Birbirlerini anladılar, birbirlerine güvendiler ve harika bir ekip oldular. Her sahneleri bende dünyanın en güzel çikolatasını yemişim gibi bir his bıraktı.👌🏻 Hunt da okuduğum en mantıklı ve ideal erkek karakterlerden olabilir özellikle kitabın ikinci yarısında. Umarım yazar bu ikiliyi ayırmaz eğer böyle bir şey yaparsa da bence diğer iki serinin yolunun tekrarı gibi olur ve hadi ama SJM biraz yol değiştirelim lütfen. Toksik ilişkilerin yoğun olduğu ve kitaplara da sıçradığı bu dönemde Hunt ve Bryce gibi sağlıklı ve güzel bir ilişki bozulursa yazarın kapısında yatmayı planlıyorum🥺✨Ayrıca bir karakter var ki ben ona aşık oldum. Lehabah... Küçük ateş perisi beni mahvetti sanki okuyucu olarak kurguda bizim bulunmuş halimiz gibiydi.


 Ruhn’ı okumayı da kesinlikle sevdim ve Aidas’ı ikinci kitapta daha çok görmek istiyorum ve göreceğimize inanıyorum. Ben 600’lerden sonra çoğu yerde duygulandım özellikle bir yer var ki çok ağladım. Son sayfaları soluksuz okudum heyecan asla bitmedi ve o sonla birlikte kitabın yönü başka bir yere çevrildi. Sonuç olarak ben kitaba aşık oldum, bayıldım. İkinci kitap hemen gelsin diye gün saymaya başladım bile. Bence fantastik kurgulardan hoşlanıyorsanız mutlakaaaa sepetinize ekleyin, emin olun bu kurgu nefesinizi kesecek ve sizi yıldızlara sürükleyecek.


 🌌5/5🌌


Son olarak serinin ikinci kitabı da 15 Şubat 2022'de çıkacakmış. Dilimize biraz daha geç çevrilmesi de olası. Heyecanla bekliyorum devam kitabını çünkü bu kurgu okuduğum hiçbir şeye benzemiyor!


Hilal Şehir Serisi

1) Toprak ve Kan Hanesi
2) House of Sky and Breath (15.02.2022)*


Not: Kitabın arka kapağı spoiler barındırıyor dikkat ediniz🤝

Not2: Fanartlar pinterestten alınmıştır. 






 

Yorumlar

  1. Güzel yazmış kadın, devamını iple çekiyorum ve çevirisini beklemeyi hiç düşünmüyorum. Dex'in düzeleceği yok! 🤦🏻‍♀️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok haklısın ben de çıkar çıkmaz ikinci kitabı okumayı düşünüyorum Dex'e kalırsak işimiz zor maalesef :(

      Sil
  2. hımm pekii, bu çok ilginçmiş, bir de feyler hım bunu duymadıydım :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

En sevdiğim renk...

Ait hissedememek

İç Dökme (Çok da önemli olmayan bir yazıdır.)