Küçük Kadınlar - Louisa May Alcott / Kitap Yorumu


 Küçük Kadınlar • Louisa May Alcott

Tür: Klasik

Goodreads Puanı: 4,10

Yayınevi: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

Orijinal Adı: Little Women

Küçük Kadınlar Konusu:

Kitap birbirinden tamamen farklı özelliklere sahip March kız kardeşlerini ve onların kendilerini geliştirme çabasını anlatıyor. Yazar adayı olan Jo, güzel kıyafetlerin ve zenginliğin özlemini duyan Meg, narin ve kırılgan Beth, romantik Amy’den oluşan March kardeşlerini ve onların sıcak ailesini tanıyoruz böylece. Komşu evde yalnızlığı hisseden Laurie de bu kız kardeşlerin hepsiyle bağ kuruyor ve aile özlemini gideriyor.

🌟

Kitap Yorumum: 

Öncelikle ben kitabını okumadan filmini izlemiş ve aşık olmuştum. O dönemde kızların ayakta kalmaya çalışması birbirlerine ve annelerine destek olmaları, özellikle de Jo’nun toplumun kısıtlamalarına direnmesi çok hoşuma gitmişti. Kitabını da kesinlikle filmi kadar sevdim. Film daha çok Jo karakteri üzerinde dururken kitap tüm kız kardeşleri ayrı ayrı ele almıştı ve biz onların anneleri sayesinde iyiliğe yönelmelerini, kendilerine yol çizmelerini okuduk. Kitap filme göre daha umutluydu ve özellikle beklediğim bir olay gerçekleşmeyerek beni ters köşeye düşürdü, ben bu sonu ve olayları daha çok sevdim. Kitabı okurken küçüklüğüme dönmüş gibi de hissettim sanki kenarda gürül gürül yanan soba vardı ve ben üzerimde battaniyemle bir mindere kıvrılmış sobanın üstünden yeni aldığım sıcak kestaneleri yiyordum. O çok tatlı hissi uyandırdı bende ve içimi huzur kapladı. Belli büyük olaylar yok ama biz karakterlerin gelişimlerine ve yaşadıklarına tanık oluyoruz. Durağan kitapları seviyorsanız kesinlikle tavsiye ederim. Ayrıca Jo yine favori karakterim oldu, bayılıyorum ona✨


5/5 
🌟🌟🌟🌟🌟

Yorumlar

  1. Severek okuduğum çok çok tatlı bir kitaptı. Kitaptaki karakterler dönemlerine göre aydın insanlardı. Bu çok hoşuma gitmişti. Jo ise favorim. Filmini izlemedim ama ben. Belki izlerim. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle döneminin üstündeydi karakterleri. Filmini de kesinlikle izlemelisiniz en az kitabı kadar güzel :)

      Sil
  2. Kesinlikle çok seveceğine eminim <3 Araya kitabını al mutlaka

    YanıtlaSil
  3. okudum izledim, en sevdiklerimden, kestane zamanı yine okuyum madem o duygu için :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

En sevdiğim renk...

Ait hissedememek

İç Dökme (Çok da önemli olmayan bir yazıdır.)