People We Meet on Vacation - Emily Henry | Kitap Yorumu

 


People We Meet on Vacation | Emily Henry

Tür: Romantik, Yetişkin

Goodreads Puanı: 4,19

*

Two best friends. Ten summer trips. One last chance to fall in love.

Saat 05.06 ve yaklaşık bir buçuk aydır okumakta olduğum kitabı sonunda bitirdim. Madem okumakta bu kadar zorlandın neden okumaktan vazgeçmedin diyebilirsiniz ama yarım kalan her şeye takıntım var. Bir seriyi sevmesem bile mesela orada eksik, yarım kaldığı için devam etme ihtiyacı duyuyorum. Bu kitapla ilgili hislerimse karmakarışık! Öncelikle çerezlik bir yaz kitabı arayışı içindeydim özellikle de İngilizcemi bir miktar geliştirmek için orijinal dilde okuyabileceğim bir şeyler arıyordum. Bu kitabı da ismi ve kapağıyla görünce Kübrayla hızlıca okunan Sahte Balayı tarzında bir kitap sanmıştık :( Gerçek şu ki hem konusu hem de karakterleri güzel fakat yazarın yazım tarzı O KADAR AKMIYOR Kİ! Ya da ben İngilizce okuduğum için bana hitap etmedi, çevrilmiş hali gelirse tekrar okuyup ikisini karşılaştırırım muhtemelen. 


"On vacation, you can be anyone you want."

Kısaca konusundan bahsedecek olursam üniversitede tanışan iki karakterimiz Alex ve Poppy birbirlerinden tamamen farklı ve zıtlar, normal koşullarda asla yan yana gelmeyecek kişilerdir. Alex daha çok içine kapanık, dışarıdan soğuk görünen ama aslında utangaç olan, hayatta hep ailesinin sorumluluğunu üstlenmek zorunda kalan bir karakter, Poppyse maceraperest, yerinde duramayan ve sosyal olan bir karakter. Birbirlerinden de en başta pek de hoşlanmıyorlar fakat sonra çıktıkları-daha çok mecbur kaldıkları- bir araba yolculuğu her şeyi değiştiriyor ve iyi vakit geçirdiklerini fark ediyorlar. Sonra da her yaz için ucuz tatil planları yapıyorlar, hayatlarındaki en heyecanlı ve güzel anlar bu tatiller oluyor, birbirlerinin en yakın arkadaşı oluyorlar. Bir tatildeyse her şey değişiyor ve iki yıl boyunca birbirleriyle iletişimi kesiyorlar. Poppy bir dergi için gezi yazarlığı yapıyor ve tatile çıkıyor işi nedeniyle hep ama iki yıldır işinde mutlu olmadığını fark ediyor. Böylelikle Alex'i geri kazanmak için bir tatil daha düzenliyor. Buraya kadar her şey güzel evet ama kurgu akışı iki yoldan ilerliyor. Bir bölüm günümüz yani 30 yaşındaki, birbirleriyle artık görüşmedikleri halleri anlatılırken diğer bölümse önceki tatillerini anlatıyor. Yani tam şimdiki zamanda ne olacak buluşabilecekler mi neler yaşayacaklar diye kurguya kapılırken hop bir anda 8 yıl önceki yaz tatiline dönüyoruz. Tatil bölümlerinden de kesinlikle hoşlandım fakat akıcılığı kaybettirdiğini düşünüyorum keşke başka bir şekilde bu durumu kurguya koyabilseydi yazar. 


Friends to lovers olayını önceden çok sevmeyen biriydim, sonra filmlerde hoşuma gitmeye başladı izlerken eğlendiğimi hissettim ve artık kitaplarda da sevdiğimi fark ediyorum yeni yeni. Gereksiz kasıntı ve dram olmuyor genelde bu tarz yazılan kurgularda ve iyi vakit geçirdiğimi hissediyorum. Poppy ve Alex için de aynısı geçerliydi; birlikte sokakta dans ettiler, maceradan maceraya atıldılar, deli gibi eğlendiler ve her bir anda ben de oradaydım(belki kitabı bu kadar uzun zamandır bitirememenin etkisi paralel bir evrende onlarla tatile çıkıyor olmam). Sonlara doğru karakterlerin travmalarına da değiniyor yazar o kısımlar da ikisini de hem anladım hem kızdım. Sadece bu ikili gerçekten güzeldi :) Ayrıca Alex Nilsen'a ek bir parantez açmak istiyorum. Poppy hasta olunca belki de benim bile hayalimin tatili olan bir tatile gitmeyip ona hasta çorbası yapması, her anlamda anlayışlı, her koşulda Poppy'in yanında olması ve elbette o birlikte yaptıkları Alacakaranlık maratonu! Bu karaktere aşık olmamak imkansız. Keşke fabrikalarda Alex üretilse ve her birimizin bir Alex'i olsa. 

*

"My point is, no one really knew me before you Poppy. And even if... things change beetwen us, you'll never be alone, okay? I'll always love  you."

*

Kısacası kitabı hem sevdim hem de sevmedim. Belki Türkçesi gelirse fikirlerim değişir bilmiyorum ama şunu biliyorum bazı kısımlarında gerçekten eğlendim ve kıskandım. Her yaz en yakın arkadaşımla -hele ki Alex gibi biriyle- farklı ülkelere tatile çıkmak çok isterdim. 

Yazarın çevrilen Beach Read/Kış Yaza Kavuşunca kitabını da almıştım People We Meet on Vacation başlangıçta hoşuma gidince dayanamamıştım. Onu okuyunca yazarın tarzının mı bu olduğunu yoksa ingilizce okuduğum için mi ilerleyemediğimi görmüş olacağım. 

Ayrıca bu kitapta yazar sonda When Harry Met Sallly'den de ilham aldığını anlatmış. Benim kesinlikle sevdiğim filmlerden, bir yandan benzer noktaları da var kesinlikle. Sonuç olarak friends to lovers seviyorsanız People We Meet on Vacation tam size göre ama yazarın yorucu yazdığı uyarısını dikkate alarak başlamınızı tavsiye edebilirim. Şimdilik kitabın Türkçe çevirisi yok ama umarım gelir.

Puanım: 3.5/5

🌻🌻🌻🌞

Yorumlar

  1. en sevdiklerinden, kuyruklulardan değilse çok önemli değil o zamaan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kuyruklu yıldızlılardan değil maalesef ;(

      Sil
  2. yazcan muuuu kelime oyunu öyküsüüü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evetttt bu gece yazıp paylaşmayı katılmayı planlıyorum ✨✨

      Sil
    2. ooooo pekuuuuuu güzeeel :)

      Sil
  3. Tam olarak böyleydi ;( Umarım çevirisi geliir

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

En sevdiğim renk...

Ait hissedememek

İç Dökme (Çok da önemli olmayan bir yazıdır.)