Tiffany’de Kahvaltı - Truman Capote / Kitap Yorumu (Breakfast at Tiffany's)



Tiffany’de Kahvaltı • Truman Capote

Goodreads Puanı: 3,88

Tür: Klasik

Yayınevi: Sel yayıncılık



“Uyumak istemem, ölmek istemem, gezmek isterim yalnızca, gökyüzünün çayırlarında.”

Kitap, kahraman bakış açısıyla Paul’un ağzından anlatılmış. Paul, Holly Golightly adında sürekli partilemekten hoşlanan, fazlasıyla çılgın bir kadının üst komşusu olarak yeni evine taşınır. Holly’in misafirlerinin zilleri karıştırıp sürekli Paul’un zilini çalmasıyla iki karakter yakınlaşmaya başlar ve güzel bir arkadaşlıkları oluşur.

Holly, benim okuduğum en farklı karakterlerden biriydi. Başlangıçta onunla kesinlikle zıt olduğumuzu düşünürken onu tanımaya başladıkça-özellikle detaylarda-onun farklı bir yönünü görmeye başladım. Tüm o çılgınlık duvarının arkasında bağlanmaktan korkan, kuş kafeslerinden nefret eden, sürekli olarak özgürlüğü düşleyen ve kendisini sadece Tiffany’de iyi hisseden bir karakter ortaya çıktı ve onu sevdim. Bağlanmaktan o kadar korkuyor ki evindeki kediye isim bile veremiyor, bunun nedenini de aslında okudukça anlamaya başlıyoruz. Ben başlangıçta kitabı ve tarzını da garip bulmuştum karakterleriyle birlikte ama bir yerden sonra detaylarıyla beni içine çekti.

Kitabın filmini de izledim ve gerçekten harika uyarlamışlar, özellikle Audrey Hepburn role o kadar yakışmış ki! Zaten okurken de kafamda hep onu düşünerek okumuştum(bu da onun izlediğim ilk filmi oldu✨)Filminin sadece sonunu sevemedim çünkü tam olarak kitaba uygun yapmamışlar ve bana Holly’in ideolojisine, o kurgu boyu bize verilen motivasyonuna ters bir son gibi geldi.

Ben kitabı sevdim yalnızca başı ve anlatılış tarzı biraz garipti ama kesinlikle tavsiye ediyorum. Amazonda fiyatı da gerçekten uygunaydı, bir alışverişte bence sepetinize atın ve filminden önce kitabını mutlaka okuyun. Kitap uzun bir öykü gibi yazılmış bu nedenle de büyük bir beklentiniz olmasın ama kesinlikle akıcı ve bir oturuşta bitiveriyor. Hollyle tanışmalısınız!💃🏻



“Gerçek yaşamda bana Tiffany’nin verdiği bu duyguları verebilecek bir yer bulursam, hemen birkaç eşya alıp kediye de bir ad takardım.”


4/5 
⭐⭐⭐⭐







Yorumlar

  1. Ben de filmini izlemiştim. Keşke kitabını daha önce fark etseydim... 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı da filmi en az filmi kadar güzel kesinlikle. Özellikle kadın karakteri daha derin anlamak için okumanı tavsiye ediyorum<33

      Sil
  2. Benim ondan izlediğim ilk filmdi ve kesinlikle son olmayacağına eminim artık :)

    YanıtlaSil
  3. okudum ya sahaflardan bulmuştum eski baskısı, bilgi yayınevi :) filmini çok severim, arada bir izlerim, holly golightly :) holly kutsal demek, go lightly de, yavaş git, hayata hafif takıl anlamında, ne hoş isim, en sonda yazdığın cümle de çokoş ama :) kedi filan yani :)

    YanıtlaSil
  4. İsminin anlamının bu kadar güzel olduğunu bilmiyordum aşşırı hoş <3

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

En sevdiğim renk...

Ait hissedememek

İç Dökme (Çok da önemli olmayan bir yazıdır.)