Yılan ve Güvercin - Shelby Mahurin / Kitap Yorumu (Serpent & Dove #1)




 Yılan ve Güvercin • Shelby Mahurin

Tür: Fantastik, genç yetişkin, romantik

Goodreads Puanı: 4,03

Yayınevi: Yabancı Yayınları 


Konusu: Louise Le Blanc bağlı olduğu cadılar meclisinden iki yıl önce kaçıp Cesarine şehrinde gizlice yaşamaktadır. Cesarine şehri ise cadılara düşmandır hatta bunun için Chasseur adında yetenekli askerlerden oluşturulmuş ekipleri vardır. Reid, Chasseurların lideridir ve hayattaki tek amacı cadıları yeryüzünden silmektir. Bu iki karakterse beklenmedik olaylar sonucunda bir arada olmak zorunda kalacaklardır.

Ben cadılarla ilgili olan kurguları gerçekten çok seviyorum, daha çok bu fantastik tür kadınlara aitmiş gibi geliyor. Yüzyıllar önce bile kadınlar “cadılık” adı altında yakılıp idam edildiği için de bunu bizim için bir metafor olarak görüyorum. Yılan ve Güvercinin kurgusu gerçekten güzel ve hatta cadıların türlerinin olması Lou’nun gücünün sadece kendisinin görebildiği sarı desenler olarak çıkması ve bir şey verip bir şey almak -bir çeşit denge- olması benim hoşuma gitti. Güç sonsuz değil de daha çok bedelle işleyen bir kavram kitapta. Başpiskopostan başlangıçta nefret ettim, bu karakter günümüz kadın düşmanlarının vücut bulmuş hali gibiydi ve gerçekçiydi. Reid ve Lou’nun sahnelerinden zevk aldım hatta bir sahneleri tüm kitaptan daha güzeldi bence. Tüm bunlara rağmen kitabı biraz yetersiz bulduğumu da söylemem gerek. Olaylar sanki hızlandırılmış bir şekilde bize sunuldu yani asıl kurgunun özetini okuyor gibi hissettim. Lou-Reid ikilisi korkunç derece Nina ve Matthias’a benziyordu. Belki de Kargalar Meclisinden hemen sonra okumasam onları daha fazla sevebilirdim. Kitapta cadılar meclisinin derinliklerine sonlara doğru inebiliyoruz maalesef. Başlarında da Fransızca kelimeler var ve biraz akıcılığı bozmuş ama çok da batmadı bana. Kitabın sonuysa sanki diğer sayfaya geçecekmiş hissi veriyor, biraz garipti. Kısacası eğlenerek okuduğum bir kitap oldu bence siz beklenti içinde olmadan okursanız benden daha fazla seversiniz💃🏻 Umarım diğer kitapta daha çok cadıların içine gireriz, ben her şeye rağmen onlara bayılıyorum.

3,5/5





Yorumlar

  1. Ben de biraz kapağının güzelliğine kapılıp almıştım ;( Konu gerçekten klişe ve kitap için de harika diyemem kesinlikle eksiklikleri vardı.

    YanıtlaSil
  2. Bir ara herkeste bu kitabı görüyordum. Bazı kitaplar olduğundan fazla abartılıyor. Cadıları okumak gerçekten eğlenceli oluyor. 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef fazla abartılan kitaplardan :( Beklentisiz okunursa sevilebilir ama

      Sil
  3. cadılar sevilmez miii :) yaa, cruella izlemediysen izlesenee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy Cruella'da da cadılar varsa mutlaka izlerimm :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

En sevdiğim renk...

Ait hissedememek

İç Dökme (Çok da önemli olmayan bir yazıdır.)